2008-01-09

Hata arbetsförmedlingen

Ja och det är bokstavligt! Dom är inte kloka på nått sätt..
Dom som sitter där och försöker vara mer än alla andra. Dom pratar om regeringens bestämmelser hit och dit och inte en människa förstår egentligen vad dom snackar om. Det är mest strunt enligt min mening. Och det jag vill komma till är att dom nu försöker få mig att börja gå någon kurs på 18 månader där jag ska lära mig hur man söker jobb. Personligen så trodde jag att arbetsförmedlingen var till för att sköta den saken till/för samhället. På ett halvår har dom inte fått fram ett jobb till mig så varför skulle dom kunna ordna det under den tiden som jag går en 18 månaders kurs. Då kan jag nog ordna ett heltidsjobb bättre på egen hand. Bara jag får lite tid på mig! Af är rent ut sagt bara skit, i alla fall enligt mig. Och det kommer dom att få veta imorgon också. Jag måste avreagera mig medan jag är på sådant humör så jag hoppas det håller i sig till imorgon.

Nu till det positiva!
Det är bara en vecka kvar till jag åker till Stockholm och påbörjar min framtid. Det känns väldigt spännande och väldigt kul! Jag har dessutom två jobb på tråden. Båda verkar ganska lovande. Så vi får se hur det kan tänkas gå med dom. Spännande även det!

I övrigt då? AIK gjorde förmodligen säsongens märkligaste match ikväll. Dom spelade suveränt de 30 första minuterna för att sedan bli urusla i de 30 sista. Hur kan det vända så fort? Jag förstår inte. Hadelöv gjorde två ordentliga målvaktstavlor i en och samma match. Så nu kan man bara hoppas på att han har gjort bort det för hela säsongen. Ikväll tappade man slutspelsplatsen och två placeringar, vilket innebär att man nu ligger på en tionde plats och närmar sig sakta men säkert kvalserien. Tråkigt men sant!

Vad kan jag mer skriva? Jo att jag har världens bästa föräldrar. För det är sant.. Dom skulle jag aldrig byta bort, inte ens mot alla pengar i världen! Tack för att ni finns! Love you.
Jag måste ju skriva att jag har bokat ett träningspass också, med en privatinstruktör. Oj vad jag laddar för detta nu. Jag fick dessutom nya träningsskor av min pappa, så det kan inte bli bättre!

Imorgon är det onsdag och Marthin kommer hem igen. Äntligen! Det är så ensamt utan honom.
Jag ska inte göra något särskillt. Hälsa på Marthins farmor, ta en promenad och dammsuga. Annars ingenting, tror jag. Inte vad jag vet än i alla fall. Jo förresten, besöka arbetsförmedlingen och det med glädje för en gång skull. Jag ska få skälla lite, det kan vara kul ibland :D

--------------------------------

"everything will be ok, everything will be alright"

--------------------------------

Inga kommentarer: