2008-03-28

Sammanfattning av påsken

Då ska jag försöka knåpa ihop en resume' av Skellefteåtrippen och påsken 2008.

Det blev en ganska stressig vecka där uppe i norr. Det är mycket som ska göras, många man ska träffa, många man ska hälsa på och många man vill spendera lite extra tid med.
Onsdagkväll var vi uppe och brorsan hämtade oss ute på flyget, för att sedan få åka hem och bli bjudna på middag hos mamma och Rogga. Pappa var också där när vi kom. Jag fick "examens presenter" lite modeböcker och prenumerationer på olika modetidningar. Vilket var en perfekt present med tanke på min utbildning och framtida jobb.



Torsdagmorgon väntade tandläkaren och en lagning. Vilket nog var det värsta jag har varit med om, tror jag. Det gjorde så ont. Och inte för att prata om hur ont det gjorde i över ett dygn efteråt. Första natten blev helt sömnlös även om jag knaprade massa olika tabletter, tyvärr var det ingenting som hjälpte. Men tillslut så blev jag av med värken, två dagar senare.
Vi var ut och hälsade på hos pappa, han bjöd på årets första grillning. Det var lika gott och lika perfekt som alltid. Vi spenderade natten hos honom och hämtade Cajsa i Kåge på vägen därifrån. Vi åkte ut till mammas stuga i Hjoggböle och åt Tacopaj, spelade lite kort, åkte madrass och umgicks lite. Det var en lugn och trevlig kväll även detta. Lördagmorgon spenderade vi även den ute i stugan, vi åkte lite madrass igen innan vi åkte in till stan för att göra oss klara för lite fest och förfest hos Johanna. Innan vi gick ner till henne så fick vi Fia som gjorde oss sällskap till innebandykvalet på Eddahallen mellan Hammarängen och Årsta, (tror jag att det var). Hammarängen fick däng, vilket jag personligen tycker var rätt kul. Det tråkiga är väl att dom inte gick upp till div 1 så vi slipper dom i tvåan. Men men, kul att dom inte klarade det ändå. Lite skadeglädje har väl ingen dött av ;)

Efter innebandyn bar det iväg till Johanna och senare vidare ut på krogen. Det var mycket folk ute och vi träffade mycket vänner och bekanta att byta några ord med. Endel var det väldigt länge sedan man träffade, så det var extra kul att se och prata med dem lite. Sen var det en och annan som inte ens kände igen mig. Vilket i och för sig inte är så konstigt. På söndagen åkte vi ut till stugan, kördugliga vette tusan, men vi åkte ut i alla fall. Och dessutom för att köra skoter. Det var lagom kallt ute, det var sol och humöret var på topp. Det var något år sedan jag körde skoter senast och Marthin som aldrig ens suttit på en skoter tyckte det var extra kul. Vi hade grymt fula kläder, men det var lika kul för det.
Nästan ännu roligare pga klädseln.

På måndagen var det dags för lite smärta. Marthin var iväg och tatuerade sig. Efter många om och men så kom vi äntligen fram till hur den exakt skulle se ut och Krille satte igång och gnuggade lite färg. Själv åkte jag upp på Edda för att se innebandykval, igen. Denna gång mellan Skellefteå Innebandy och Huddinge IK (tror jag). Skellefteå åkte på stryk, även denna gång. Kvällen blev lugn, vi såg tv och spelade kort med Cajsa. Tisdag och sista dagen att göra något vettigt innan vi skulle åka hem. Jag traskade ner på stan på morgonen och gjorde bort lite ärenden. Klockan 13:00 var det dags för en träff med Marianne på nyföretagarna för att få höra lite om företagande och annat. Vilket var väldigt intressant och jag hoppas nu att jag kommer in på någon "starta eget kurs" inom det närmsta. Jag bara måste göra det. Jag vill starta eget, NU! Helst igår.
Så håll nu tummarna för att jag kommer in och får börja kursa ganska snart..
Efter detta gick vi ner på stan en sväng till för att säga hejdå till Johanna, vi tog en fika och snackade lite skit innan vi gick hem för att börja packa ihop alla saker som skulle ner i väskorna. Vilket inte var lite saker. Allt från kläder till, böcker, nudlar, bröd och dammsugare. Ja det var massor av saker som skulle med ner till skåne. Och allt rymdes, med bara nått kilos övervikt.

Sammanfattningen av veckan där uppe lyder: Trevligt, mysigt och stressigt. Men jag är ändå nöjd. Det är alltid trevligt att komma hem och träffa alla vänner, nära och kära.
------------------------------------

Idag har vi fredag och har varit hemma sedan i onsdags. Vi har inte hunnit med så mycket sedan vi kom hem. Mest städat, tvättat och jag har tränat. Jag var in till Malmö idag, jag skulle uträtta lite ärenden. Middagen blev fläskfile' och potatis och nu zappar vi mellan Lets Dance, hockeymatchen mellan Färjestad och Linköping och någonting på kanal 5, även ibland på ettan. Vi har lite svårt att bestämma oss för vad vi ska titta på. Lite spännande är det dock vem som ska ta hem den fina skon i Lets Dance. Det återstår att se. Blir det Mat-Tina eller Världsmästaren Tony? Jag måste nog säga att jag håller en lite extra tumme för Tony, men egentligen bryr jag mig inte eftersom Karl-Petter åkte ut förra veckan. Så jag säger må bäste finalist vinna ikväll :) Det är mest rättvist!




Lite bilder från veckan uppe i Skellefteå finns på: Marielle_.pixbox.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst hade ni med vänner åxå? Vad tyckte dem om Skeå?

/Lillemor