2008-04-01

Vad händer?

- Jo det ska jag tala om.
Innan veckans slut så ska jag åka tillbaka till Skellefteå för att gå en starta-eget-kurs som pågår i 8 veckor, dvs till i början av juni. Kursen börjar på måndag, den 7:e April.

Det är alltså snabba ryck och jag måste börja packa ihop mina saker och mina kläder. Jag åker upp och påbörjar kursen så kommer Marthin om någon vecka när han har jobbat lite. Vi har pratat mycket fram och tillbaka och försökt komma fram till något vettigt. Och nu verkar det som att vi i alla fall har kommit en liten bit på vägen. Vad som händer efter kursen får vi se. Det visar sig! Men jag hoppas att jag hittar en lokal och kan komma igång med mitt påtänkta företag inom kort. Om jag hade fått välja själv hade jag helst kommit igång igår :)

Jag borde verkligen packa, men jag har så mycket annat att göra hela tiden. Just nu tex så är det So You Think You Can Dance på femman och elitseriekval på TV4 sport och dessutom fotboll. Ja det finns mycket att se en kväll som denna. Såå konsigt! Till saken hör att jag hatar att packa. Och ännu mer nu när jag gör det med blandade känslor. Jag ska trots allt flytta hem igen. Tur är att jag inte behöver vara utan Marthin alltför länge!


----------------------------------

Första April idag också. Och inget skämt har blivit draget. Ingen har lurat mig, tror jag. Dagen i övrigt har varit ganska lugn. Marthin har åkt och jobbat idag. Jag har tränat och tvättat lite. Var på arbetsförmedlingen på morgonen och berättade om min flytt. Innan Marthin åkte berättade vi även för hans föräldrar om kursen. Det är många man ska tala om detta för nu. Jag var dessutom tvungen att ringa och tacka nej till mitt sista jobb som jag fått. Det var med blandade känslor som jag ringde till henne och sa som det var. Men hon förstod och det var skönt.

Näe nu måste jag verkligen börja packa, i alla fall lite grann.

----------------------------------

"I'm spending all of these years
putting my heart back together"

Inga kommentarer: