2008-07-13

Jobbarhelgen är över

Då var äntligen denna helg över. Sömn är vad som behövs nu. Och lite sådan fick jag i alla fall i natt. Men Marthin den stackaren han klev upp igen kvart över sju och fick iväg och jobba idag också. Tur att i alla fall jag fick slippa det. Men han är duktig.

Fredagen på Johanna i Parken blev så där. Bara 417 gäster, vilket är ganska lite. Igår Lördag däremot, fullsatt. Vilket innebär 1275 personer. Som istället är ganska mycket. Och det kände säkert ni som var där? Och appropå de som var där, jag fick flera kommentarer om min blogg både på fredagen och lördagen. Jag trodde inte att någon läste mitt strunt, men tydligen så gör faktiskt folk det. Och det uppskattar jag otroligt mycket. Tusen tusen tack till er! Ingen nämnd ingen glömd!

Jag var även och gjorde en make up på en tjej igår. Det gick väl hyfsat, men helt nöjd blev jag inte. Undra när jag för första gången ska få bli nöjd till 100%? Huvudsaken är väl att den som sitter på stolen blir nöjd i och för sig. Men det skulle vara rätt skönt att få prova på känslan..

Idag kommer det inte bli mycket gjort. Jag skjutsade Marthin till jobbet runt 08:00 imorse, sedan gick jag och lade mig en stund igen. Sov till ca klockan 12:00. Och min tanke var att få åka ut till mamma i stugan och få sola idag, eftersom det var så fint väder igår. Men icket. Imorse stod regnet spöö i backen och nu är det bara mulet, grått och tråkigt. Jag ser inte skymten av en solstråle ens en gång. Så nu får jag hitta på något annat istället.
Frågan är bara, vad?

Imorgon sätter jobbet igång på allvar. Varje dag till någon gång i mitten av Augusti. Det känns så där? När ska jag få sol och värme? Ja jag fortsätter tjata på Marthin om en utlandsresa..

Ännu en gång, tack till er som läser bloggen! Det är jätte kul att ni kommenterar den när vi ses på krogen. Det gillar jag =)

Inga kommentarer: