2008-08-01

Haparanda, Alko och IKEA

16 timmar senare sitter jag här i soffan och tittar över allt jag har inhandlat på IKEA idag, flera tusen kronor fattigare, en enorm huvudvärk och slutligen väldigt trött. Men en rolig dag har det allt varit. Den har bestått av mycket skratt, trängsel, svordomar och konstigheter. Det blev slutligen jag, Olle och Hanna som åkte upp till Haparanda. Tack till er för en trevlig dag =)

Vi lämnade OK Solbacken just efter 08:00 när vi hämtat släpen, vi åkte för att hämta Hanna i Fällbäcken och sedan raka spåret mot Haparanda. Efter någon kisspaus och andra tokigheter så var vi äntligen framme. Vi började shoppandet på Alko, som för mig som aldrig varit där var en stor besvikelse. Det var betydligt mycket mindre än jag hade trott och inte så mycket roliga spritsorter som jag hade hoppats på. Efter detta in på IKEA, som enbart var första vändan. Jag köpte lite allt möjligt krimskrams: resårbotten till sängen, väggdekoration (en sådan som alla andra har), lite köks grejor (någon skål, brödlåda i rostfritt stål, svart bricka, kastruller, uppläggningsfat m.m.), jätte fina ljusstakar, en lampa, förvaring och lite annat. Sedan in på Hemtex där jag köpte ett satin bäddsett och några örngott, sist men inte minst besökte vi Fabriksbutiken där jag köpte en BodaNova salladsskål. Sedan blev det IKEA en sista gång för att se så vi inte glömde något. Denna gång köpte jag lite till förvaring, ett överkast, ett vitrinskåp där jag ska ha min make up som ska vara till försäljning till kunderna, en jätte ful klocka ( haha ) Ja jag köpte säkert något mer också, men förmodligen ingenting intressant eftersom jag inte kommer ihåg det. Efter allt detta shoppande så var vi väldigt less och ville bara åka hem, sagt och gjort. Väl hemma i Skellefteå var det värsta kvar, att packa upp allt. Men nu är det gjort.

Jag skulle egentligen ha jobbat på krogen ikväll igen, men pga migränen så blev det inte så. Tack Z som kunde hoppa in med så kort varsell. En lång arbetsdag väntar imorgon istället, först KICKS och sedan krogen på kvällen. Så just därför funderar jag på göra en väldigt tidig kväll ikväll så jag blir av med migränen ordentligt till imorgon och invänta att Marthin kommer hem från arbetet från just krogen. Men han är i alla fall 3 ½ timmar bort.

Kul också att mötas av rubriken "Glöm OS- i Skellefteå råder hockeyfeber" på Aftonbladet. Skellefteå AIK har alltså haft sin första isträning för säsongen, publiksiffran skrevs till efter lite olika bud på hemsidor, allt mellan 4000 - 5000 personer. Säga vad man vill, men jag tycker det är rätt kul med så mycket folk, stort av alla fans att vara där och framför allt att det ska bli en intressant säsong 08/09. Lycka till grabbar, tillsammans mot SM-guldet? ;)

Nu ska jag göra mig klar för sängen, sedan lägga mig och läsa lite och slutligen sova. Hoppas ni har det bra där ute.. lev och må.

Inga kommentarer: