2008-09-27

Fredag natt

Helg och åter helg. Skönt vill jag lova. Jag är nämligen ledig från krogen. Dock ska jag besöka det välberömda stället Station 8 imorgon (lördag) ändå. Jag ska bjuda tjejerna på middag, vi ska dricka lite vin och bara umgås, rå om varandra helt enkelt. Det var länge sedan. Men eftersom jag fyller år snart så får jag ta mig lite tid till detta. Jag har inte jätte mycket tid över till sådant längre nämligen. Så imorgon ska jag njuta.

Det är seriepremiär i damernas division 2 innebandy imorgon. Spännande! AIK ska ta sig ann Södertälje imorgon efter en solklar seger mot HV71 i torsdags. Ny dag, ny match. Hoppas dom har laddat batterierna och gör en lika bra match mot SSK.

Vad skulle jag mer ha skrivit om? Jag står inför ett svårt val vad gäller min framtid. Ska jag satsa på höger eller vänster? Vad tjänar jag mer på? Vem vinner mest på vad och vem är mest ärlig? Det är svårt att veta när allt handlar om pengar, hela tiden, jämt och ständigt. Branschen jag har valt att arbeta är inte den bästa heller. Det är mest kvinnor, och tyvärr går den ena den andre bakom ryggen alltför ofta. Jag är dessutom fruktansvärt less på att hela livet handlar om pengar, lycklig eller ej. Varför kan inte alla bara få ha det lika bra/dåligt? Jaja, det är bara gilla läget och acceptera att så här är det och kommer alltid att vara.

Marthin är duktig och jobbar på krogen ikväll, och imorgon också för den delen. Så jag ligger mest och väntar på att han ska komma hem och krypa ner med mig i sängen och ge mig lite värme. Myyyyys.

Tack Sussen för ditt stöd. Det uppskattas!

Sängen nu, och väntar.. Hoj!

Inga kommentarer: