2008-11-06

Penslar & Borstar



1. Ögonbrynsborste med lite lätt vinkling som är perfekt för att få till formen på brynen och få lagom mängd färg. Stråna är lite grövre som är bra för att få in färgen mellan stråna och få den naturliga looken.




2. En vinklad borste med tunna och långa strån. Perfekt till ögongloben och för att "sudda" ut linjer och kanter vid t.ex. Sotning. Pga. De långa stråna ger borsten en ganska transparent täckning.




3. Den ger även denna en ganska transparent täckning. Men bra om man vill blöta sin skugga och få lite mer shimmer. Endel använder den även till eyeliner. Detta är dock en smaksak. Stråna är något glesare på denna och funkar till globen.





4. Detta är en helt vanlig traditionel läppensel. Den har en praktisk hylsa som gör att den är lätt att ta med och kladdar inte i väskan.




5. Detta är en liten, enkel borste framför allt för mörkare skuggor och finarbete. Den ger ett heltäckande resultat. En favorit!






6. Denna ger ett heltäckande resultat och passar till de flesta skuggor. Också en favorit!





7. En tunn pensel som går använda både blöt och torr. Beroende vilken effekt man vill ha på sin eyeliner. Denna är dock för tunn för min smak. Men många andra gillar den.






8. Denna borsten är den bästa enligt mig. Jag skulle inte klara mig utan den en endaste dag. Den ger maximal täckning och man kommer åt överallt, under ögonen, runt näsan och den trollar bort alla ojämnheter. Perfekt i allas makeup väska.





9. Denna ger maximal täckning och trollar bort ojämnheter. Perfekt till foundation, den ger en heltäckande makeup bas.





10. Denna ger medel till fulltäckande resultat. De tättsittande stråna ger ett jämnt resultat.



11. Denna ger en lätt till medel täcknig. Den passar perfekt till din foundation, rouge och all over face color. En borste som man kan använda till det mesta.


Ta väl hand om dina borstar och tvätta dom gärna varje gång du har använt dem, annars gärna en gång i veckan. Eller åtminstone varannan vecka om du inte använder dom varje dag. De penslar som är av äkta hår kräver samma vård som ditt eget hår. Använd ett milt diskmedel, ljummet vatten och låt sedan verktygen plantorka på en handduk.

Förrutom dessa borstar har jag massa andra favoriter. Om du undrar över något, kom in till mig så visar jag mer. Både borstar och teknik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratis! Så kul att det gör bra för dig! :) Kan man tvätta borstar med shampoo?

Kram
nicola

Anonym sa...

Vännen!
Vad kul att du skriver om de som jag MÅSTE lära mig. Ska önska mig tid hos dig;-)

Kramkram Lillemor