2008-12-08

Helgen + lite annat

Fredagen bestod först av arbete på vila, kunder hela dagen. En trevlig och bra dag med trevliga kunder. Kvällen spenderade vi på krogen och återigen arbete. Club 27 eller Jurassic Park, vilket du vill. Dessa kvällar är snudd på värre än kvällarna då det är 18 års åldersgräns. 40 åringar, nyskilda och det står "desperat" i pannan på dem. Snälla, säg åt mig om jag hamnar i det läget i framtiden. Låt mig aldrig bli så. Då får jag vara hur nyskild och desperat som helst. Men låt mig aldrig vara så där ute bland folk. Py, tar du på dig det ansvaret att tala om detta i tid? Som vi pratade om tidigare, den tiden är förgången. Tack Py på förhand för att du tar på dig detta!

Lördag sov vi ganska länge. Sedan upp och ut på stan med Py. Lika trevligt som alltid. Tack!Jobb på krogen även på lördagkväll. Och dra i gatan vad det finns gott om korkade människor i den här staden. Det är helt otroligt. Och denna förbaskade gästlista som för övrigt är "veckans-snackis" på Waynes. Vem står med på denna lista på lördag då S8 har åldersgräns 22? Det är frågan. Enligt mig på tok för många. Men det är klart, för krögarna handlar allt om pengar. Men åldern är trots allt satt av någon anledning. I lördags fick så klart jag ansvaret över telefonen, dvs att det blev jag som fick neka alla som ville komma in och är under 22 år. Så i veckan är istället snackisen "Marielle på S8 är så jävla sur och otrevlig". Men det bjuder jag på. Jag sköter bara mitt jobb ;) Dom som inte ringer försöker med andra historier. "Min pojkvän spelar fakiskt i AIK" "Jag har ringt hela veckan" "Jag står ju på gästlistan varje helg, känner du inte igen mig?" eller "Min kompis har ju ett VIP-kort" Haha, det är så kul att höra alla olika varianter. Så till er som är under 22 år och försöker få er in på S8 eller på gästlistan, byt hobby eller gå på Balzac till ni har åldern inne. Ni börjar bli lite smått jobbiga nu! (det är skönt och veta att man aldrig varit så där själv, det hade varit pinsamt.)

Igår (söndag) blev det många timmars sömn. Vi klev upp kring 14, och det var så otroligt skönt. Nog för att jag var lika trött igår kväll för det, men det gör inget. Marthin gick ner på Johanna i parken och åt brunch, själv så var jag hemma och gjorde mig klar för julbord med KICKS på scandic. Det var så där eftersom jag inte ens gillar julmat. Det var trevligt dock, trevligt att bara träffas och umgås och prata om annat än jobb. På kvällen hade vi besök av lite kompisar. Och sedan blev det en ganska tidig kväll.

Det berömda +88 numret ringde även till mig. Så jag gör väl som alla andra och varnar er alla för detta nummer. Alltså, ringer det någon med ett +88 nummer och dessutom bara en signal, ring inte upp. Det är någon typ av lurendrejeri och det kostar tydligen skjortan.
Så då vet ni!

Jag är för övrigt ensam hela veckan då Marthin har kört neråt landet, nästan ner till sina hemtrakter. Tråkigt att vara ensam. Tur dock att jag jobbar kväll hela veckan. Py åker till Umeå och myser, det är också tråkigt. Fast jag är glad för din skull. Det är du värd!

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen. Norran kommer på besök med fotograf, kundkväll med Lernia och hockeyfruar, pappersarbete och annat. Dagen är fullspäckad. På återseende.


Denna karl är för den som bryr sig, enligt mig fruktansvärt het!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Marre! Det är ju ingen idé att ha åldergräns när små -88:or springer där. Och trots att dom är tillsdammans med aik:are aller änvänder way to much läppglans så är regler till för att hållas! Så bra jobbat :-)