2008-12-11

Torsdag

Efter att ha haft två kundkvällar i sträck är man nu ganska trött och slut. Det snurrar, i.d. makeup i skallen på mig och hudvård och ingredienser ekar i huvudet på mig. Men det är kul med dessa kvällar också, även om det tar mycket tid och energi.

Det mesta intressanta är alla som kan och vet så mycket, men egentligen inte har en aning om vad dom pratar om. Det är jätte kul att lyssna på. Ännu roligare är det med sånna som verkligen tror att dom vet och kan, men som faktiskt inser att, shit jag kanske inte riktigt vet och kan allt inom detta ändå. Och dom som erkänner det och faktiskt tycker att det är kul att lära sig och se lite annorlunda på saker. Sånna människor gillar jag. Som exempel så talade jag om för en kvinna ikväll hur snygg hon skulle vara om hon inte färgade håret korpsvart. Hon blev jätte glad för att jag sa det och skulle boka tid hos frissan imorgon. Sånna människor gillar jag, hon tog det hela på precis rätt sätt och uppskattade det. Tänk om alla var så. Då skulle mitt yrke vara som en dans på rosor. Fast tänker jag steget längre, så kanske det är rätt bra att inte alla är så. Då skulle inte själva yrket vara sån stor utmaning som det är med sånna som är eller tror sig vara medvetna.

Fredag imorgon och jag ska jobba några timmar på KICKS. Sedan kommer Marthin hem imorgonkväll och vi ska bara mysa. Jag har inte sett han på fyra, nästan fem dagar. Det känns riktigt riktigt konstigt. Jobb på vila på lördag. Jag har makeuper hela dagen. Sedan krogen och Station 8 på lördagkväll. Som vanligt så är det ingen rast och ingen ro på helgerna. Nu ska jag sova så jag orkar upp till tandläkaren imorgon. Dom ska lära mig tekniker på hur man borstar tänderna och hur man använder tandtråd på bästa sätt. Tänka sig att det finns så många olika sätt. Men det stämmer säkert, jag är öppen för förslag. Det kan ju bara bli bättre.

God natt och trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: