2009-02-11

Hemma efter en dag i Umeå

Klockan ringde som sagt 05:00 imorse och då var inte Marielle pigg, det kan jag lova. Jag hade dessutom problem att somna när jag väl kom mig i säng. Runt 06:30 åkte vi för att hämta hyrbilen som jag skulle färdas i ner till Umeå. Tack och lov hade dom haft den i garage under natten så ingen snö eller is och den var dessutom varm. Väl framme i Umeå och på IKSU, glad var jag också eftersom resan gick så smärtfritt ner. Men det var ju dumt att tänka det. Jag var nämligen på fel IKSU. Jag hade ingen som helst aning om att det fanns två IKSU, ett sportcenter och ett spa. Sportcentret visste jag om, men jag hade fått för mig att även spaet var i samma byggnad. Men så var alltså inte fallet. Någon av er som mäjligtvis visste om detta? Jag fick en snabb mycket dålig beskrivning av killen i recepionen, jag förstod kanske hälften av vad han sa och menade. Dessutom var han så gaddad (tatuerad) så jag kunde inte annat än småkika på detta konstverk samtidigt som jag stod och tänkte på hur kissnödig jag var och hur försenad jag skulle bli om inte han skulle sluta prata någon gång.

Efter många om och men var jag framme på rätt IKSU, dock 20 minuter försenad. Men som tur var så hade dom bara druckit kaffe och presenterat sig för varandra. Så jag missade ingenting.

Själva kursen var si så där, jag har egentligen inte lärt mig jätte mycket nytt. Fast och andra sidan blir man aldrig dummare av kurser. Man lär sig alltid något nytt om någon produkt och man kommer alltid på någon ny kombination av produkter. En liten present fick vi också. Ett underlag och den nya full flawless borsten. Den som jag tidigare har nämnt är en favorit.

När jag äntligen var hemma så hade jag en stjärna till vän som hämtade mig när jag lämnade igen bilen. Och en ännu bättre stjärna som bjöd mig på middag ute efter en lång, tung dag och dessutom hade jag huvudvärk. Denna stjärna är mamma. Thanks!

Med bitande kyla inom mig och framför allt i fötterna så ska jag nu sova och genom sömnen ladda för en ny givande arbetsdag imorgon. Snart helg, melodifestivalen och alla hjärtans dag. Ja vi får se vad som händer.. God natt!

Inga kommentarer: