2009-02-17

Tisdag

Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag med kurs och sedan arbete på kvällskvisten. En rätt bra dag ändå får jag nog säga. Md formulationskursen var mer givande än jag hade vågat hoppats på, så det var positivt. Vi fick två gåvor, varav 1 rengöring och 1 serum. Kvällen på jobbet var okej, den hade gärna fått vara bättre. Men man kan inte alltid få som man vill. Jag överlevde i alla fall både dagen och kvällen, jag ligger nu hemma i sängen, äntligen. Marthin jobbar och är borta hela veckan, trist att vara ensam men tur att jag jobbar mycket denna veckan.

Imorgon är det dags för manikyr igen, samt att laga en nagel. På kvällen ska vi tjejer från vila gå och käka middag tillsammans, istället för julbord. Det blir nog jätte trevligt tror jag. Men först av allt ska jag arbeta och fixa och dona med diverse saker..

Jag har dessutom hittat lite nya favoriter inom i.d. bareMinerals som jag kommer presentera inom en tid. Och när vi ändå pratar i.d. så kommer jag hädan efter att bara skriva bareMinerals. Och det är av den anledningen att alltför många märken har "apat" efter i.d. och försöker härma den bästa makeup som finns på marknaden på alla sätt och vis. Så låt dig inte luras, allt annat förrutom bareMinerals är kopior av mineral makeup. Märken som t.ex. Loreal, Isa Dora, Maxfactor, body shop osv. Det är ungefär som när vi åker till Thailand och köper en Rolexklocka. Hur äkta är den och hur bra kvalitet är det? En ganska bra liknelse enligt mig.. Alltså i.d kommer sakta men säkert att "försvinna" och kommer bara heta bareMinerals i framtiden.

Inga kommentarer: