2009-04-23

Fönsterputs

Igår kom jag på att jag skulle putsa fönstren och byta gardiner. Och eftersom jag inte är jätte bra på det där med putsning av fönster så bad jag min mamma om hjälp. Och eftersom det inte är gjort sedan förra våren så kunde det absolut inte bli värre. När vi kom till sovrumsfönstren så insåg vi hur smutsiga persiennerna var och att dom i princip var omöjliga att få rena. Så jag plockade bort dom. Och nu i väntan på att få nya så har jag hängt upp en pläd över fönstret så vi ändå ska kunna sova. Så om någon går förbi ett hus och ser en turkos pläd i ett fönster, då är det vårt sovrumsfönster. Och utifrån ser det faktiskt ganska risigt ut. Men vad gör man inte?


1 kommentar:

Janni sa...

Haha!, ja så där hade vi det också ett tag i våran gamla lght, persiennerna gick sönder så då hänge vi upp en filt tills vi fick nya.. inte snyggt men vad gör man! :P