2009-04-15

Pådrag i huset

Jag möttes av två "skummisar" idag när jag gick hem från jobbet. Båda två blödde, den ena ur munnen och den andra någonstans runt ögat. Jag tänkte direkt "dom har varit i vårt hus hos den nya grannen under oss". Och mycket riktigt. Det var ett jäkla liv i lägenheten under oss och hyresvärden står och ringer polisen när jag kommer in i trappuppgången. Det tar inte lång tid så kommer både polis och ambulans, och han som "bor" under oss hade blivit knivskuren rakt över huvudet. Det har varit mycket fest på sistone, det har sprungit skumt folk till den lägenheten, det har varit mycket bilar med konstigt folk ute på gatan o.s.v. Så vi har egentligen bara väntat på att det ska hända något, och idag hände det. Hon som hyr ut lägenheten i andra hand befinner sig i Grekland och ska vara borta i 6 månader. Vilket känns sådär. Nu hoppas vi bara på att hyresvärden har rätt att "riva" kontraktet och köra ut killen som hyr i andra hand.

Lägenheten är i alla fall avspärrad och dom har bytt lås. Dom har varit och kollat fotavtryck och tagit lite fingeravtryck ikväll, men imorgon kommer tekniker och kollar blod och kollar även annat. Min teori är att dom letar efter droger. Men vem vet? Det är bara en känsla jag har..


Polisen har förhört oss i huset om vad vi har sett och hört på sista tiden och om vi sett/hört något idag. Ja det känns precis som på film, sånt som man ser i Beckfilmerna. Overkligt!

Nu ska jag försöka sova, får se hur det går. Det är i alla fall skönt och veta att ingen tar sig in i lägenheten än på minst 1 dygn.

God natt!

2 kommentarer:

db sa...

ursäkta men vill inte märka ord men...hur är man "kniv skuren" i hela huvudet?

OCH...inte att glömma, är det en jävla knarkare kunde han ju lika gärna vara knivskuren runt halsen!
...lr var jag lite hård nu? lr sa jag bara vad många tycker men inte vågar säga?

Carro sa...

Hej! Vi råkade ju ut för en liknande incident strax efter jul som inkluderade en känd knarkare. Min teori är att den som hyrde i andra hand i vårt hus var langare och därför bröt sig knarkaren typ in. Mycket otäckt, men polisen kom och sedan dess har det varit lugnt. Och jo, han blev vräkt :) Även han som hade hyrt ut lägenheten till han! Hoppas det blir bra hos er! Kram Carro