2009-04-05

En sjukt lång helg

Så är äntligen denna helg över. Det har varit en lååång helg med för mycket jobb. Men nu när det är gjort känns det väldigt bra. En lång dag på "firman" i fredags då allt inte gick riktigt som jag ville, men tillslut så slutade även den dagen bra. Iväg på krogen och "nya club 27" med Perelli. Det blev en hyfsad kväll, drygt 1000 personer besökte Station 8/Johanna i parken/ Eriks pub. Hem fort som tusan och försöka sova, och då är det alltid som svårast att somna när man "måste". Så det blev väl ca 2,5 timmes sömn när jag skulle kliva upp 06:30 och vara nere på "firman" igen innan 08:00 då första modellen kom. Det blev en lång dag, 1,5 timmes sömn på eftermiddagen innan jag skulle gå över till Hanna som har fyllt år, stannade en jätte kort stund för att sedan dra mig neråt mot Station 8/Johanna i parken. När jag kom hem i natt och äntligen fick sova då njöt jag till fullo. Bara att få lägga sig ner var det skönaste jag har gjort på länge och bara tanken på att få sova ut kändes.. ja obeskrivlig.

Idag är det söndag och jag är fortfarande lika trött. Men det hör väl till. Marthin är och jobbar, jag ligger i sängen och slöar. Jag borde kliva upp och gå ut i det otroligt fina vädret, men jag känner att jag inte riktigt orkar. Jag borde även gå till gymet i eftermiddag, men jag känner inte riktigt för det heller. Jag stannar nog hemma och umgås med min sambo istället eftersom vi inte ser varandra speciellt ofta. Det kanske är på tiden efter 6 dagars arbete att man i alla fall kan prata om hur veckan har varit och kanske fråga hur den andre mår.

Jag tänker mycket på min vän och hennes familj. Det går inte komma ifrån. Det känns så långt bort och det känns så overkligt.

Janni och Robin har förlovat sig och jag får gratulera så mycket!
Nu är det snart bara jag i hela världen som inte är förlovad, har köpt hus eller är gravid. Det är konstigt, jag är ju bara 22 år.

Jag tackar Ida för all reklam om bareMinerals. Skönt att du har insett hur bra det faktiskt är. Jag var lite smått orolig att du aldrig skulle inse det. Men som tur var så fick jag ännu en person att bli frälst. Jag älskar mitt jobb!!!
Läste du förresten mitt svar om mascaran?

I övrigt har jag inte så mycket annat att skriva om för tillfället. Inte som jag kan komma på just nu i alla fall. På återseende.

1 kommentar:

Janni sa...

Ja ibland känns det som att hela våran årskurs har hunnit med allt det där, galet! :P