2009-09-10

Torsdag

En händelserik och fullspäckad dag.

Jag startade morgonen med kvittoskrivning, räkning av pengar, lite kaffe och c-vitamin på det, eftersom jag börjar bli sjuk. Lagom till när det är dags för skola. Jag fick mycket gjort här hemma på förmiddagen, med papper, makeupen, tvätt och annat.

Jag sprang ner på stan för att fixa med nödvändiga saker innan jag åker ner till Sthlm och skolan. Jag köpte dessutom en ny resväska, en sådan med fyra hjul. Praktiskt, ja det är nog så! Jag hittade även en ny "vanlig" väska, den behövde jag inte alls. Men den var snygg och ganska billig. Så jag kunde inte låta bli. Den liknade en sådan som jag har letat. En kofta blev det också, en leopardmönstrad. Inte jätte snygg, men inte jätte ful heller. Den var sådär lite fin, helt enkelt.

Makeupen blir mindre och mindre. Vilket känns jätte bra. Nu får jag en veckas uppehåll när jag åker ner till Sthlm, vilket faktiskt känns lite skönt. Skönt att få släppa det lite och bara tänka på skolan. Jag har lite dåligt samvete över att jag inte har kunnat lägga den tid jag kanske egentligen har behövt på pluggandet under dessa tre veckor. Men det kan bara bli bättre nu när all makeup börjar ta slut.

Nu ska jag dricka upp mitt glas med c-vitamin, ta två alvedon och sedan gå och lägga mig. Och hoppas på att det känns bättre i kroppen imorgon.

Inga kommentarer: