2009-11-02

Dåligt ledarskap en hälsorisk på jobbet

"Upplevt dåligt ledarskap ökar inte bara sjukfrånvaron på jobbet utan även risken för dålig hälsa. Enligt avhandling ökar risken för hjärtinfarkt inom en tioårsperiod desto längre tid man har haft en "dålig" chef." Detta går att läsa i norran idag.

Och vem har inte haft en dålig chef? Jo till och med jag som är så ung har faktiskt provat på det. Och den chefen är bidragande till att jag är egen företagare idag, så, Tack!

En chefs egenskaper enligt mig är viktiga, och några av sakerna som en chef behöver är, bra ledarskap så klart, en chef ska gå att lita på, vara inspirerande, kunna ge sina anställda ansvar och släppa vissa bitar i företaget. Listan går göra lång!

Ska jag någonsin bli chef i framtiden, så ska jag se till att jag har dessa bitar och jag ska veta att jag klarar av det!

Inga kommentarer: