2010-05-07

Helg i Sthlm

När jag är här i Sthlm så ser jag väldigt mycket. Jag lägger märke till mycket. Ögonbryn, hur folk lägger sin makeup, kombinationer i klädesväg, frisyrer, ja mer eller mindre det mesta. Här kan man dessutom studera ganska noga utan att någon varken ser eller bryr sig. Idag var det en kvinna i 50 årsåldern som blev utsatt för mitt stirrande. Eller egentligen två kvinnor. Men den ena var värre än den andra.

Så till saken.. en kvinna, kring 50 år som förmodligen trodde eller i alla fall ville vara 20-30 år yngre än vad hon egentligen är. Ett färgat rött hår, med en ordentlig utväxt, som dessutom var stålgrå (en snygg gråfärg iofs, men låt hellre hela håret vara grått) och dessutom långt hår på detta, med en gräslig lugg. En makeup liknande någonting som hör hemma i en dragshow, och kläderna.. låt fantasin flöda! Helt enkelt..

Sova kanske? Jag har en underlig huvudvärk, den är nämligen på besök idag igen.
Godnatt!

Inga kommentarer: