2010-10-10

Söndag 101010

Jag älskar söndagar, jag gör så mycket, men ändå så lite! Det jag däremot inte gillar med söndagar är all ångest, ångesten över vad som ska göras under veckan, både hemma och på jobbet. Vad som ska vara gjort till veckan därpå, månaden därpå och kanske flera månader framåt. Att ha det hängandes över sig är inte speciellt kul. Det är något jag måste försöka jobba bort för att få en så mycket enklare söndag.

Det finns tusen saker jag skulle vilja göra här hemma som aldrig någonsin blir gjort. Jag orkar liksom inte ta tag i det. En sak som också har slagit mig är hur fan det gick till när vi bodde två i denna lägenhet. Hur rymdes vi, hur rymdes våra saker, kläder, mina väskor, mina skor. Det är helt sjukt. Jag tycker jag har saker överallt, även mitt sovrum är kaos.

Men jag fick iaf en ny superfin lampa när jag fyllde år som nu pryder taket så fint. Om jag inte har nämnt det så fick jag också ett presentkort till en klocka som jag har suktat efter ett tag nu, men som inte har kommit in ännu. Så fort den kommer, då sitter den så fint på Marielles handled.

Nu blir det sängen, jobb imorgon igen. En sexdagars vecka, inga dubbla pass dock. FANTASTISKT!

Inga kommentarer: