2010-12-26

Annandagen

Juldagen igår och det blev jobb på krogen. I samma stund som jag kom dit så bestämde jag mig, det här är sista året. Jajemen, så är det. Jag jobbade för sista gången en juldag på krogen igår. Blir det ett nytt ställe när Station 8 går i graven så kommer jag alltså INTE att jobba. Punkt slut!

Idag är förmodligen stora delar av Skellefteås befolkning ute och springer på rean. Men inte jag. Jag är ingen reamänniska. Jag håller mig hemma. Städar lite, tvättar penslar och ligger på sofflocket. Jag gillar däremot att handla på ordinariepris.

Igår var vi och såg Änglagård - tredje gången gillt. Tomten kom med biobiljetter till alla tjejer med efternamn Rånes som befann sig i Skellefteå. Filmen var inte jättebra. Men har man sett den första och den andra måste man självklart se trean också. Nu är det gjort, och på något sätt var den sevärd.

Annandagen idag och jag kommer inte röra mig utanför dörren en dag som denna. Med tända ljus och tv:n på i bakgrunden så är det rätt skönt att vila på soffan. Det sägs däremot att det är hockey idag, så man får kanske följa den matchen lite. Det sägs också att Skellefteå möter Djurgården.

Hoppas att alla har haft en bra och trevlig julhelg!

Inga kommentarer: