2011-02-12

KAOS

Gårdagen var nog min värsta dag någonsin under mina 24 år i livet.

Jag steg upp strax efter 05:00 för att göra mig klar och åka ut till Arlanda för att ta planet hem 08:15. Resan börjar med att alla bussar är inställda, kötiden på en taxi är ca 4 timmar. Jag sätter igång och traskar till tvärbanan efter en oplogad väg med resväska. Jag överlevde promenaden. Väl framme på centralen så kommer jag till ett försenat Arlanda Express, skräll! Jag kommer efter många om och men fram på Arlanda och checkar in. Tillslut får vi gå ombord, vi hinner sätta oss till rätta och då helt plötsligt får vi kliva av, planet är inställt. Jag träffar en bekant som jag sätter mig och pratar med lite, vi kommer på att SAS servicedisk kan vara bra att uppsöka. Sagt och gjort. Det var bara det att det var mer än 100 nummer före oss. 3 ½ timme senare och efter lite tjat så är vi ombokade till ett senare plan. 14:30 planet är försenat och fullt, och vi får veta att vi får åka hem 17:55. Den flighten är försenad till 19:00, som sedan blir 19:40 och slutligen 20:00. Trots detta är klockan ca 20:50 innan vi ändå lyfter och lämnar Arlanda. 14 timmar senare anländer jag till mitt hem!

Väl hemma, packa upp, duscha, jobba lite och sedan sova strax efter midnatt. Klockan ringde imorse 05:00 för att gå ner och jobba, idag stod bröllopsmässa på schemat och fyra brudpar skulle göras, samt 1 st brudnäbb. Visning 11:30 och 13:30, 15:00 packade vi ihop. Och jag jublade mer än någon annan över att få gå hem.

Tänka sig att jag överlevde gårdagen och även denna dag! Grattis!
Så nu säger jag trevlig helg!

Inga kommentarer: