2007-12-18

6 dagar kvar till julafton..

Tisdag idag och sex dagar återstår till den omtalade dagen, julafton. Och att den dagen snart är här är med blandade känslor. Det är första julen i skåne, första julen utan min familj, första julen med svärföräldrar och första julen med pojkvän. Det ska bli spännande, men tomt och konstigt utan Skellefteå, utan snö och utan familj. Men det ska nog bli bra. Jag är inte den som inte kan prova något nytt och jag är absolut inte den som måste ha julen precis exakt likadan som alla andra år. Traditioner är enligt mig till för att brytas!

Idag har Marthin åkt och jobbat, och kommer hem igen på Lördagmorgon. För att sedan fylla år på Söndag. 24 år blir han och börjar sakta men säkert bli gammal :)

Jag jobbade igår, blev visserligen bara någon timme. Men bättre det än ingen timme alls. Två anställningsintervjuer avverkade idag. Beskedet om jag får något av jobben kommer inom 2-3 veckor. Så vi får se hur det går. Jag hoppas varken på det ena eller det andra!

Om lite drygt en vecka åker jag upp till norrland och hem till Skellefteå. Det är hela 3 månader sedan jag var där uppe senast. Tiden har gått fort och jag måste säga att skåne blir bättre och bättre i mina ögon. Men det ska bli kul att komma hem en vecka ändå..

Nu ska jag tacka för mig, i alla fall för ikväll!
Jag ska nämligen vika tvätt, städa lite och försöka få upp någon julgransboll i granen.
Tack för mig och på återseende.


Inga kommentarer: