2007-12-15

Så hade vi helg igen.

Igår fredag gjorde vi väldigt lite, var hemma hela dagen, sov länge och tog det bara allmänt lugnt. Vi tog en promenad till Marthins farmor och drack lite kaffe, sen gjorde vi pizza för att bli av med lite pålägg vi hade i kylen. Det blev gott, bättre än köpt pizza. På kvällen fick vi främmande, Elin, Oskar och Viktor kom förbi en sväng och såg en film. Det blev en lugn och trevlig kväll med gott sällskap. Sånna kvällar behövs dom också sägs det..

Idag har vi Lördag, och vad har vi gjort idag? Det är inte mycket ska jag vara ärlig och säga. Vi har bakat lite bröd, någon kaka och sen bara slappat. Det är allt! Skönt, riktigt skönt är det..
Nu spelar Marthin playstation och jag har väldigt lite för mig så jag tänkte att jag skulle knåpa ihop något ointressant att skriva här. Vi tänkte ta en promenad strax och sen göra middag. Det blir kyckling med diverse grejor och en sallad. Lätt och gott!


På Måndag är det jobbdags igen, natt dessutom. Men det ska nog gå bra det också. Sen på Tisdag är det dags för 2 arbetsintervjuer. Vet egentligen inte om jag vill ha något av jobben, men är man anmäld hos arbetsförmedlingen och är arbetslös så har man inte så mycket att välja på. Jag får iofs se det som så, att det är bättre än inget jobb alls. Jag har provat på nu under några månader hur det är att vara pank, och det är ingenting jag ens önskar min värsta fiende. Det är kanske hur tråkigt som helst. Speciellt när man är van att alltid ha pengar och till och med så det finns pengar över när månaden är slut och det är dags för nästa lön. Aja, vi får se hur det går med intervjuerna.. det kan inte mer än skita sig! Marthin åker och jobbar på Tisdag igen, så då får vi se vad jag kan roa mej med dom dagarna. Städa, slå in julklappar, tvätta, söka lite mer jobb. Ja det finns att göra bara man vill.


Och snart är det jul också. Men vart är julstämningen? Jag har ingen överhuvudtaget. Det kan väl kanske bero på att jag befinner mej längst ner i landet, ingen snö är det, men kallt dock, blåser gör det och fuktigt är det. Allt känns bara hur fel som helst. Ingenting som är likt norrland på något sätt. Det känns lite smått konstigt. Men det är väl bara att vänja sig antar jag.. skåne blir nog inte bättre än så här vintertid!



Nu ska jag slita Marthin från tv:n och playstationet så vi får gå ut och ta lite frisk luft! Trevlig helg & god kväll..

Inga kommentarer: