2007-12-13

Länge sedan sist..

Jajemen, nu var det ett tag sedan. 10 dagar sedan närmare bestämt.. Vad har hänt då? Det är väldigt blandat måste jag säga..

Jag har jobbat, åkt lastbil med Marthin till Sthlm, åkt sjukt mycket tåg fram och tillbaka. Jag börjar nästan kunna det där med tunnelbana, pendel och tåg i Sthlm nu. När jag ändå var i Uppsala så hälsade jag på min faster och mina kusiner, det var väldigt kul! Jag har hunnit se Uppsala som stad och kommit fram till att jag helt klart skulle kunna bo där. Det är en lagom stor stad och trevliga människor. Betydligt bättre än Sthlm. I Lördags blev det lite fest med Antons lagkamrater, var även det mycket trevligt. Blev utgång på något som hette Birger Jarl. Helt okej ställe. Jag träffade Marcus igen också. En kille vi träffade på stadsfesten i sommras hemma i Skellefteå. Det var kul. Han är en trevlig kille den där Marcus :)

Och då kommer vi till den stora dagen, det viktigaste av helt på hela "resan" Söndagen!
Jag åkte in till Sthlm för att träffa Barbro och hennes arbetskamrater och för att kika på jobbet/utbildningen som dessutom visade sig vara mer utbildning. Men vad gör det? Barbro är bäst och jag ska bli som henne. Jag satt modell och fick bli bedömd från topp till tå. Vilket kanske inte är så kul, eller låter så kul. Men det var verkligen spännande. Jag lärde mig ett och annat om mig själv. Söndagen gick som sagt bra och jag börjar hos dom i Sthlm 15:e Januari.. wiiiie. Det ska bli riktigt riktigt spännande, kul och förhoppningsvis lärorikt!

På Måndagen åkte jag och Tess ut på IKEA. Det är kul att bara gå omkring där. Man vill köpa allt man ser och man vill göra om i alla rum på alla sätt. Men det går ju tyvärr inte. Man får börja lite smått helt enkelt. Tillslut kanske man har det så som man vill..
I Tisdags åkte jag iväg för att träffa Marthin och för att sedan styra kosan söder ut och mot skåne igen. Allt gick bra och jag är hemma. Jag måste väl tilläga att jag sov nästan hela vägen från Sthlm och hem hit. Skönt, mycket skönt!

Vad har mer hänt undertiden jag varit borta?
AIK vann hemma mot HV 71 lördagen den 8/12 det kan vara värt att minnas. Resultatet var ännu bättre 4-0 helt perfekt. Det behövdes! I Fredags besegrade KAIF Clemens med 4-1 vilket också behövdes för att KAIF ska börja avancera i tabellen. Som Emma har sagt, elitserien inom en femårs period. Ska vi våga tro på det? Jag ska i alla fall hålla tummarna :)

Bonde söker fru igår också. Nu vet vi vilka alla valde och det var väl rätt väntade val. Det var ingen som direkt överaskade, inte mig i alla fall. Nu går programmet ikväll igen, då får vi se hur det har gått för alla på deras lilla kärlekssemester. Spännande :) Haha jag är helt fast i det här jävla programmet.. tur det är slut nu. Vilken tönt jag är!

Marie Picasso vann Idol 2007, vilket är så där. Men på ett sätt kanske det var lika bra. Förhoppningsvis får vi höra Amanda sjunga något som är bra och som är hennes stil. En idolskiva för Amanda hade kanske inte varit det bästa trots allt.

Jag har sökt ett till jobb också. Dock vill jag inte ha det. Det är ute på sturup, i taxfreen. Arbetsförmedlingen tyckte att det passade mig, vilket då betyder att jag inte hade något val.
Det var bara att söka det. Nu återstår bara och se om jag får det, men jag tvivlar.

Och Malin fyllde år igår. 21 bast.. nu går det bara utför gumman :) Jag säger GRATTIS här också, så är det gjort. Jag saknar dig!

Nu tänkte jag vara duktig och sätta mig och ringa några samtal, sen kolla hur länge min sambo tänker ligga och sova. Han verkar trött, jag förstår inte..
Jag återkommer en annan dag.

Lev och må så länge..

1 kommentar:

M sa...

Tack älskling! saknar dig med <3