2008-03-01

Det händer grejor

Så har det gått ännu en vecka, igen. Jag är dålig på detta nu. Det erkänner jag :)

Och nu till min lilla hemlighet som jag var iväg på i fredags. Det var en anställningsintervju på make up store. Som butikschef för en butik i Malmö på Storgatan. Det var 1000 st sökande, vi var 32 st som fick komma på intervju. Det är jag väldigt nöjd med. Jag fick inte jobbet, och det trodde jag iofs inte heller. Jag sökte mest på skoj och ser det som en bonus att jag kom så långt som till intervju. Jag var den yngsta sökande och den yngsta som kom på intervju. Och bara det är jag nöjd med. Att jobba i en butik och bara sälja make up är nog hur som helst inte min grej. Jag vill göra så mycket mer än så. Inte bara sälja "månadens look" till alla, hur dom än ser ut, och vilken ålder personen än är i. Det är tråkig försäljning!

Jag har gått min utbildning av någon anledning och det är ju självklart att jag ska få använda mina kunskaper vad gäller både färg och form. I en butik som make up store får jag inte använda den kunskapen på samma sätt som om jag skulle jobba på en salong eller frilansa. Men nog om detta. Jag fick hur som helst inte jobbet, och lika glad är jag för det. Men jag är iaf en erfarenhet rikare :)


I veckan har jag spenderat min tid i Stockholm. Jag är i slutskedet av min utbildning. Det har gått lite fortare än vad det var tänkt. Men det är bara positivt antar jag. Jag har fått ett väldigt fint erbjudande där uppe. Men det är ett stort beslut att fatta, det är mycket som ska stämma, mycket man ska kunna, ekonomin ska vara bra. Ja det är mycket som ska gå i lås. Så nu till hela grejen. Jag har blivit erbjuden att få hyra in mej på salongen där jag går utbildningen. Starta eget företag. Det är stort för lilla mig som inte vet någonting om sådant där. Jag skulle i sådana fall även få ett eget hudvårdsmärke. Detta är mycket stort, ett erbjuande som jag förmodligen inte kommer att kunna tacka nej till. Nästa vecka åker jag upp till Sthlm igen för att göra mitt slutprov. Mamma och Roger kommer ner för att hjälpa mig lite kring företagande och för att ställa lite frågor. Det är mycket med omkostnader, omsättning, försäkringar m.m ja det är hur mycket som helst och jag förstår mej inte ens på hälften. Men det där ska nog ordna sig. Jag återkommer om hur detta blir och när jag i sådana fall slår slag i saken. Det känns väldigt spännande och det är mycket att tänka på nu :)

I övrigt har det inte hänt så mycket. Skellefteå AIK ligger kvar på slutspelsplats. Och efter matchen mot Luleå idag 3-1 så känns det väldigt bra. Södertälje åkte på en tung förlust mot Linköping 2-1. Efter Skellefteås vinst så är man därmed klara för elitserien även nästa säsong. Nu återstår att se om det blir slutspel eller ej.
Men det viktigaste av allt, nytt elitkontrakt.

Och KAIF:s damlag i innebandy har även dom säkrat sin plats i div 2 även nästa säsong. Efter sista matchen och vinst mot Clemens, 3-1 stod det klart. Denna säsong såg tabellen betydligt bättre ut än tidigare år. Nu kan det bara bli bättre till nästa säsong. Jag har hört ryktesvägen att det ska vara något nyförvärv på väg in i laget. Något stort! Skellefteås innebandy lever och det händer grejor. Hammarängen kommer inte ta klivet upp till ettan, och Rönnskär trillar antagligen ner i tvåan. Clemens åker nog ur tvåan och innebandyn blir oerhärt spännande uppe i Skellefteå nästa säsong. Spännande :)

Nu ska vi fortsätta klura på vad vi ska äta till middag ikväll, sen blir det väl denna förbaskade melodifestival som är så oerhört tråkig! Trevlig kväll till er alla.
På återseeende.
-----------------------------

Så var kvällens melodifestival avklarad. Och som väntat blev det Bengtzing och Charlotte Perelli som gick vidare till final. Bengtzing är rätt självklar enligt mig. Men Hero var rätt okej den också måste jag säga, även om jag inte är någon expert.


Men så till kvällens största grej. Björn Gustafsson. Hur bra är han inte? Hur rolig är han inte? Han är hur grym som helst. Söt också, dessutom. Han är min nya idol, tillsammans med den dansande grisbonden Karl-Petter.


Nu ska vi se CSI Miami. God kväll!

Inga kommentarer: