2008-02-22

En vecka senare.

Så har det gått en vecka sedan sist. Tiden går fort.

Förra helgen hade vi besök av vänner. Vi käkade, bowlade och drack gott. Vi hade bara allmänt trevligt. Blev lite på fyllan och allt blev ännu lite trevligare. Jag fick mitt hår både färgat och klippt. Det är kort och betydligt ljusare än vad jag är van. Dock inte så ljust än som det ska vara. Så därför ska jag tillbaka igen på måndag och få det färgat en gång till. Får se om resultatet blir bättre denna gång. Söndagen bestod av väldigt mycket lugn. Vilket inte var helt fel efter en mycket stressig lördag. Det blev film och mys i soffan.


Den här veckan har jag jobbat i Lund. Vilket har varit helt okej. Dock att åka buss varje dag är ingen höjdare måste jag säga. Men vad gör man? Det är bara gilla läget. Det är så man tar sig till jobb och skola här nere. Tisdagen var jag hemma från jobbet eftersom jag skulle på ett möte med mitt extrajobb som kontaktperson, men dom människorna dök aldrig upp. Så det blir nytt möte i början av Mars. Onsdag och torsdag i Lund. Det var väldigt lugna dagar. Fredag idag och jag har varit på hemligt uppdrag. Det var väldigt spännande och lärorikt. Jag kanske återkommer med vad detta handlar om senare. Vi får se :)

Ikväll har vi bjudit på mat, sett tv och bara umgåts. Grabbarna gick ner till puben och jag sitter nu här och skriver av mig lite innan jag ska sova.

Det har blivit en del träning även den här veckan. Och jag har sån sjuk träningsvärk i magen, ryggen och högerarm. Det är en skön känsla, om än lite jobbig. Men jag känner mig nyttig.

Hockeyn har väl varit rätt okej den här veckan. AIK är kvar på slutspelsplats men måste kämpa för att hålla sig kvar ovanför strecket. Vi får fortsätta hoppas och tro på att dom ska klara det och att Södertälje blir kvar under strecket. Imorgon väntar en viktig bortamatch mot Mora. Gode gud att det blir 3 poäng. Det är bara ett måste!

Nu ska jag inta sängen och vänta på min onyktra sambo som är ute och svirar :) Trevlig helg, simma lugnt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som att du har det bra där nere, hjärtat! Det blir jag glad över att höra :) Här hemma i kalla Norrland händer absolut ingenting, annat än att AIK ligger över sträcket, men det vet du väl redan ;) Jag ska ringa dig nån dag då jag vågar så kan vi snacka skit en stund :) puss puss, vi saknar dig! /lillfrida