2008-03-15

Piece of me

Det går långt mellan gångerna jag skriver och glömmer vad jag redan har skrivit och tappar lite fokus på vad jag ska skriva för något när jag väl bestämmer mig för att skriva om något. Sist jag skrev så var det att AIK gått till slutspel. Både första och andra matchen är spelad. Första matchen var hemma för AIK och blev vinst, 3-2. Andra matchen var lika jämn och den slutade 2-1 till HV 71 efter att Micke Renberg dessutom satt en straff i ribban i slutminuterna. Detta innebär 1-1 i matcher och en tredje match spelas i Skellefteå Kraft Arena imorgon, lördag. Dessutom har Peo Larsson skrivit på för Malmö Redhawks och blir sportchef inom kort och slutar med omedelbar verkan i Skellefteå AIK. Mitt under slutspelet. Inte alls bra för föreningen.

Vad mer då? Jag har varit i Sthlm och avslutat min utbildning. Jag ska åka upp en dag till i April för att gå igenom lite små saker, och jag hoppas att jag får med mig Marthin upp till Sthlm då. Jag har shoppat en kjol i Sthlm. En riktigt snygg kjol faktiskt. Det står inte Marielle på den, men det kanske kan bli lite den "nya" Marielle istället. Håret är nu ännu ljusare dessutom, det är kortare också. Nästan lite för kort nu, men det är tur att det växer ut igen. Huvudsaken just nu är att färgen blir den rätta.
Vilket den ännu inte är. Det tar sin lilla tid.

Karl-Petter fortsätter att imponera i Lets Dance, vilket är kul. Och appropå det, jag såg Tony Rickardsson i Sthlm i veckan. Mindre rumpa får man nog leta efter. Jag ville bara upplysa alla om det, eller för dom som var intresserade.

Jag måste även lägga några rader på något som jag hade lovat mig själv att inte skriva om. Men nu kan jag inte låta bli längre. Det finns en fruktansvärt patetisk tjej på denna jord som visar utåt hur stark hon är och kan stå för allt hon gör och säger, hon tror helt enkelt att alla vill vara som henne och bryr sig om vad hon tycker och hur hon ser på saker och ting. Jag tycker personligen att denna tjej är den minsta människan som står i ett par skor, blåst och osäker. Listan är lång och jag kan hålla på i en evighet. Men jag vill inte ängna mer tid åt denna människa som i mina ögon är väldigt liten och har för mig inget värde överhuvudtaget.

Idag fick jag blombud också, av mamma, Roger och pappa. En jättebukett med mina favoriter, tulpaner. Dom var såå jätte fina! Jag fick dem för min avslutade utbildning och framtid.



Det närmar sig påsk och att vi ska åka upp till Skellefteå. Dock så är det väl ganska dåligt med snö och det verkar inte bli någon skoterkörning för oss, tyvärr. Men vi får väl kanske överleva utan det. Men jag måste säga att det hade varit trevligt med lite grillning, skoter och bra väder. Jag längtar efter mina vänner och familj. Det ska bli kul att träffa alla. Och någon annan som jag saknar är min lilla gullunge, Cajsa.
Som för övrigt är världens goaste unge!



Idag var jag och åt middag hos Marthins föräldrar. Spagetti och köttfärssås bjöds det på. Och det kan nog inte bli så mycket bättre faktiskt. Med kall mjölk dessutom. Perfekt, det är en favorit!
Klockan är just nu 02:09 och jag borde sova. Men Marthin är inte hemma och då blir det så mycket svårare att sova. Det är ensamt, tråkigt, kallt, tomt i sängen och jag har ingen att prata med. Kan det bli just så mycket sämre? Jag tror banne mig inte det. Men jag ska göra ett försök snart ändå så jag kommer mig upp någon gång imorgon och kan tvätta lite. Marthin är hemma kring 07:00 imorgon bitti så jag får inte leva om så han vaknar. Han åker och jobbar igen på eftermiddagen. Så den stackaren måste få sova de få timmar som han kan sova.

Imorgon är det melodifestivalen och den ska visst avgöras säger dom som vet. Spännande!
Jag får kanske slå på och kika helt enkelt..
Nu ska jag i alla fall sova så jag orkar kliva upp någon gång imorgon och dessutom vara vaken för att väcka Marthin när han ska åka och jobba.
------------------------------------

God natt & sov gott!


Inga kommentarer: