2008-03-06

SLUTSPEL



Idag har vi torsdag, näst sista och 54:e omgången i elitserien går av stapeln. Avgörande matcher för Luleå, Brynäs och Mora. Skellefteå AIK spelar om den sista slutspelsplatsen och kanske årets sista match. Vilka 2 lag hamnar i kvalserien? Det vet vi om ca 2 timmar. Spännande! Slutspel hoppas jag på för Skellefteå, så jag får se lite hockey när jag åker upp i påsk.

Så vad har hänt de 2 senaste dagarna? Det är inte speciellt mycket måste jag säga. Jag har rensat bort lite kläder, vilket behövdes. Vi har städat lite. Jag har tränat. Men det jag mest av allt ägnar min tid åt är att fundera över vad jag ska göra av mitt liv. Ska jag vara anställd, ska jag starta eget, var ska jag vara, var ska jag bo, hur ska mitt eventuella företag vara uppbyggt? Ja det är väldigt mycket att fundera på, mycket som ska bestämmas. Det gäller att skynda långsamt och inte göra varken något dumt eller förhastat.
Vi får se hur detta slutar!

Snart får jag åka hem till Skellefteå också. Som tur är har det kommit mer snö nu. Jag hoppas verkligen att den ligger kvar så vi får köra lite skoter när vi kommer upp. Det ska bli trevligt att träffa vännerna, släkt och familjen. Marthin ska tatuera sig igen, tiden är bokad. Sen hoppas vi självklart på något trevligt påsk-galej också, vem står för det? Finns det någon frivillig? =)

Nu ska jag se denna spännande hockeymatch mellan AIK och HV 71. En match som för tillfället AIK leder, när 5 minuter av andra perioden är spelad. Jag återkommer efter matchen!

--------------------------
6 mars 2008 är ett historiskt datum.

Så var matchen slut och AIK spelar slutspel för första gången på 27 år. Fredrik Öberg var kung på isen ikväll och dessutom tvåmålsskytt. Skellefteå ordnade detta slutspel helt på egen hand efter seger mot HV 71, förlust för Södertälje och Mora. Och det står klart att Brynäs får spela kvalserie. Vilket lag som följer med, det återstår att se.

Den här matchen var oerhört trevlig att se och jag kommer att sova väldigt gott i natt. Dock så lider jag lite med min sambo och svärfar som håller på Brynäs. Men nu får vi hålla en tumme för dem i kvalserien istället.

Skellefteå mot SM-guld ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

De blev slutspel iaf! Kan inte fatta att de verkligen är sant! Å inte har man sittplats eller varit där idag. Tänk dig stämningen där inne... Ååååååå!