2008-04-24

Grovstädning


Då har vi varit och kastat, städat och rotat i gamla grejor idag. Ganska kul måste jag säga. Men mindre kul att man sparar på så mycket skit, och varför gör man det? Till ingen nytta! Massor med gamla leksaker som ingen vill röra i för dom är så gamla, dammiga och skitiga. Skolböcker från 94, hårgrejor från det jag var 5 år, saker jag hade gjort på dagis/fritids. Jag kan rabbla upp hur mycket som helst. Och massor var inte ens något att spara på, medans annat iofs är rätt kul att man har kvar och faktiskt kan titta igenom. Jag syftar nu på gamla skolböcker, med dikter och annat spännande som man fått ner i sina böcker under skoltiden.

Dessutom hittade jag mina gamla ridkläder, eller gamla och gamla. Dom är helt nya, men däremot så är det länge sedan dom användes. Vilket jag nu vill att det ska bli ändring på. Det skulle vara grymt kul att börja om med hästar och ridningen. Jag insåg det idag att jag nog saknar det lite. Men vi får se om jag börjar om.
Men helt ärligt så kliar det i fingrarna =)
Jag hittade mina skridskor också. Haha, det skulle verkligen vara något att börja om med. Man kanske till och med skulle börja lira med AIKs damer? Ja det skulle vara ett sant nöje, för alla. Skämt och sido, spela hockey och börja om att rida är två olika saker. Men jag skulle kunna tänka mej att börja om med båda grejorna. Bara för att det är så otroligt kul. Men det lär inte hända, så du kan vara lugn där ute. Helt lugn, skridskor kommer förmodligen ingen få se mig på igen. Inte efter alla dessa år. Jag undrar dock om sånt sitter kvar, har man en gång kunnat kanske man alltid kan. Det kan vara värt att testa och få veta, bara för att det är kul!

Jag har städat och tvättat bilen idag också. Vilket verkligen behövdes. För dom som har missat det så har jag tagit över mamma och Roggas gamla BMW. Den duger till mig så länge. Bättre en bil, än ingen bil alls. Det kan vara rätt skönt att bara sätta sig i bilen ibland om man måste iväg och göra något som ska gå fort eller om man bara inte orkar gå. Vilket kan hända ibland =) Och appropå att inte orka gå, så tog jag en lång promenad idag igen. Och den var lika skön som alltid. Det vackra vädret gör ju inte saken sämre heller måste jag säga. Det är helt underbart!

I helgen ska jag jobba på krogen, både fredag och lördag. Det behövs pengar på kontot, så det är enbart därför. Och från det ena till det andra, biljetten är dessutom bokad till Marthin, han kommer på måndag. Äntligen! Som jag har längtat, och gör fortfarande. Skönt att slippa sova ensam, det är så sjukt tråkigt.
Så nu har nedräkningen börjat...

Stan imorgon, ska träffa Hanna, trevligt! Vi kanske ses...
---------------------------
Och tack Josse, vad trevligt att du följer mig och dessutom tycker att det är intressant. Just nu så står det som är mest intressant väldigt stilla, tyvärr. Men jag hoppas att det kommer igång till veckan, eller nästa, eller så där nästa.. ja som ni kanske förstår så vet jag inte alls när allt ska komma igång på riktigt. Men tillslut, jag fortsätter att jobba på det. Varje dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad kul att läsa dina långa dagbloggar!
Kram Lillan