2008-04-23

Action

Jag vill börja med att tacka Lillemor. Du är duktig på att lämna kommentarer, det gillar jag! Och bara för din skull så ska jag försöka bli bättre på att skriva och berätta vad som händer. För tillfället så händer det dock inte så mycket. Inget av intresse i alla fall. I mitt huvud däremot, där händer det massor. Det är mycket att fundera på, mycket som ska stämma och allt ska dessutom kännas bra. 3 grejor som ska bli bra, det är vissa gåner för mycket begärt. Men vi får se hur det går och hur allt slutar. Jag hoppas bara att alla står ut med mig och fortsätter att stötta mig, lyssnar på mig när jag tjatar om visitkort, kunder, färger osv.

En sak kan jag berätta. Jag har varit och kikat på ännu en lägenhet, en fyra den här gången. Den var betydligt bättre och finare än trean vi kikade på. Men den var inte helt hundra den här heller. Vi får se hur det blir med detta, det är ju en person till inblandad, så det är väl bäst att han får kika på den också innan vi säger något.

Jag ska jobba på krogen i helgen, för första gången sedan i december. Vilket känns lite konstigt, men lite kul också på samma gång. Kul att få prova igen och känna hur det känns efter några månaders ledigt. Det kanske känns både bättre och roligare nu när det har gått ett tag, vem vet?

Så vad har hänt sedan i söndags? Det är inte mycket om jag ska vara ärlig. Jag har haft "skola" måndag, tisdag och onsdag. Jag har inte lärt mej speciellt mycket heller, tror jag. Det känns inte så i alla fall. Det blir korvstoppning, det är lite för mycket information på för kort tid. Men det är bara gilla läget, det visste jag ju när jag tackade ja. Jag antar att jag i alla fall inte blir dummare.

Jag har gått broarna ett par gånger sedan i söndags, vilket har varit riktigt skönt. Det ska jag sätta i system, i alla fall till jag kommer i gång med träningen på gymmet igen. Jag har hämtat mina skor hos skomakarn, dock blev dom inte riktigt bra. Så jag måste lämna in dem igen. Jag har köpt en bok på bokbörsen.se också, Hundra år av mode. Hur värt som helst. Jag betalade 450:- för en bok som bara finns i ett visst antal ex i hela Sverige och dessutom var i nyskick. Snacka om ett superklipp. Jag är jätte nöjd! Sen finns det tusen andra saker som jag är sugen på att inhandla också, men jag måste vänta till jag får pengar. Det är inte så gott om dem i kassan just nu. Men så fort dom kommer in på kontot, ja då ska jag unna mej några saker. Jag bara måste, det känns som att det var länge sedan nu. Och några saker är dessutom nödvändiga och behövs verkligen i min gråa vardag som jag för tillfället lever i..

Imorgon ska jag och mamma åka ut till pappa i Eriksdal. Han är inte hemma iofs, men vi ska tömma lite av mina grejor som finns där. Gå igenom gamla kartonger och gamla leksaker och sådant. Kasta det som ska kastas, ta reda på sådant som är i bra skick, fota sådant som ska säljas, tex min lekstuga som min morfar byggde till mig när han levde. Den är bra byggd, fint inrett, helisolerad samt stor som en friggebod. Så jag hoppas kunna få mej en slant för den, om den nu blir såld. Men det måste den bli, för jag har redan planerat vad jag ska göra för pengarna.

Nu däremot känner jag att John-Blund är på väg, så det är bäst att man släcker ner, försöker sova och börja ladda för städningen imorgon. Och när det är gjort är det bara att njuta av det underbara vädret vi har ute.. Godnatt och på återseende.

1 kommentar:

Josse sa...

Åh, berätta mera, vill höra allt som händer. Kul att det går så bra för dig:)

Kraaam!