2008-04-06

Starta-eget-kurs

Så har jag anlänt till Skellefteå och har hunnit vara på plats i 3 dagar. Det känns helt okej måste jag säga, även om det är tråkigt och ensamt utan Marthin. Men snart är även han här, hoppas jag. Helgen har varit lugn. Jag har besökt stan en sväng, träffat Fia lite, tränat, umgåts med Hanna, blivit mörkhårig igen, fixat jobb eller snarare fått det serverat. Perfekt!

Imorgon är det måndag och starta-eget-kursen börjar. Det känns både kul och spännande med kursen. Det finns nog en hel del jag kommer att lära mig och behöver lära mig. Och sen hoppas jag självklart att jag får komma igång med mitt framtida företag så småningom eller så fort som möjligt. Jag har lite för dåligt tålamod för att vänta för länge med detta..

Så till jobbet som jag lyckats "ordna". Jag gick ner på stan för att fixa något att ha alla mina makeup-penslar i. Jag har för många och rymmer inte alla i den jag redan har. Så till saken, jag gick in på make up store och kollade lite och fick då frågan om jag behövde jobb. Och eftersom planen inte riktigt var att jag skulle åka upp och hem till Skellefteå igen så har jag ju inget jobb, så självklart är jag intresserad av jobb. Hur mycket eller få timmar det än är. Make up store kan ju vara helt okej, så länge jag slipper kvinnan som höll anställningsintervjun med mig i Malmö angående butikschefsjobbet. Och som tur är så gör jag ju det. Detta jobbet är ju "bara" som butikssäljare. Jag har sånt sjukt flyt med jobb ibland, och även är det så denna gång. Provjobbar på torsdag, spännande!


Söndag idag och jag kommer inte att göra någonting vettigt alls på hela dagen. Men det är skönt. Se på tv och bara ligga på soffan, kan det bli en bättre söndag?

Inga kommentarer: