2008-05-18

16, 17 & 18 MAJ

Så var ännu en helg överstökad. Dagarna, veckorna, månaderna bara rinner iväg. Jag och Marthin har redan varit tillsammans i 10 månader. Vilket iofs inte är så länge med tanke på att det känns som att vi har levt ihop i alla tider. Vi har känt varandra i över ett och ett halvt år och snart varit ett par i ett år. Ja tiden går fort när man har roligt och även får må bra. Sista året har varit en fantastiskt bra tid i mitt liv. Tack M!

Så till helgens bravader. Fredagen spenderade jag på lite olika ställen. Jag träffade först och främst en dyslexikvinna för att bli lite uppdaterad om vad som händer. Det var trevligt. Sen var jag och bokade tid på VILA för diverse saker. Efter detta körde jag ut till pappsen i Eriksdal. Han bjöd mig på grillat kött och lite vin. Vi snackade lite strunt och bara umgicks. Jag fick en lite klarare bild över vem min farfar var, och kanske även vem min farmor var. Ja lite andra släktingar också för den delen. Sedan såg vi hockeyn, Sverige - Kanada. En match som levde in i det sista och verkligen var spännande till slutsignalen gick. Sverige förlorade dock, men efter en väl genomförd match. Efter detta, bums i säng. Och skönt var det vill jag lova.

Lördag blev det en sväng på stan. Lindy var hemma från Övik så jag tog en kaffe med tjejerna.


Sedan kikade vi i lite butiker. Hanna den stjärnan hade haft ögonen med sig och visste var det fanns en vit kofta. Och den såg dessutom precis så som jag ville att den skulle se ut. Vi började tidigt att försöka peppa för kvällen, och det gick bra. Vi blev dock både en och fyra fler än vad det var meningen från början. Men det var trevligt, mycket trevligt dessutom. Det tackar jag alla inblandade för! Vi såg bronsmatchen i hockey VM. Sverige förlorade mot Finland, 4-0. Väntat, ja! Vi blev sena ut på krogen, och eftersom vi dessutom tydligen skulle på kåffe in en sväng också så blev vi ännu senare. Men vi hade trevligt ändå. Tack och lov =) Tillslut hemma i sängen och jag fick sova några timmar. Kvällens frisyr stod Olle för. Se ovan.

Idag söndag har det inte blivit mycket vettigt gjort ska jag säga. Men lika skönt har det varit. Jag har sovit i omgångar, sett tv, surfat lite, snackat i telefon, rensat ut lite kläder. Ja jag har faktiskt inte alls gjort speciellt mycket för världen just idag. Men jag har inte dåligt samvete för det. Jag har njutit av det istället, riktigt ordentligt dessutom. VM-finalen spelades idag mellan Ryssland och Kanada, där faktiskt Ryssland drog längsta strået och tog hem guldet. Det var en spännande match och dom var värdiga vinnare av guldet. Sanningens ögonblick idag igen, stackaren i stolen hade några ordentligt svettiga frågor. Men han gjorde det bra. Han var ärlig, rakt igenom och kammade hem 150.000:-Efter detta slog jag över på trean och såg Bodyguard för tusende gången. Men den var lika bra denna gång som första gången jag såg den. Det är en sådan film som man aldrig blir less på att se hur många gånger man än ser den. Sen att Kevin Costner är med gör ju inte saken sämre, han är fiin att titta på. Sammanfattningsvis: jag måste säga att det har varit en helt perfekt Söndag, den hade nog inte kunnat vara bättre tror jag!

Nu blir det sängen för Marielle.. Dictum factum.

Inga kommentarer: