2008-05-15

Fånga dagen

Så sitter jag här igen. Ny dag, nya förutsättningar!

Eftersom jag inte skrev något igår måste jag gå tillbaka till gårdagen lite. Jag hade först och främst en fruktansvärd natt. Huvudvärk och halsont. Jag tror det blev fyra timmars sömn. Sedan iväg på föreläsning på aurum, ämnet var bokföring. Hur tråkigt som helst. Men nödvändigt antar jag. Det är viktigt att det fungerar i företagandet. Efter detta en sväng på stan med Lillemor, för att sedan gå på Waynes och dricka lite kaffe och snacka lite skit.
Tack Lillemor för en trevlig eftermiddag/kväll!

Torsdag idag, vilket betyder ledigt. Jag försökte sova en stund imorse. Men det gick väl sådär. Vaknade först runt 7 och hade ont i huvudet. Men lyckades somna om igen, som tur var. Vaknade runt 10 tiden igen och klev då upp och fortsatte skriva på min affärsplan. Som jag för övrigt snart spyr på. Så less är jag på skriva på den. Gjorde mig klar och gick ner på stan med mamma. Jag bytte mina skor, hämtade arbetskläder på KICKS, köpte jobbarbyxor och kikade bara runt lite. Konstaterade dock att det inte finns så mycket snygga kläder just nu, allt är blommigt och har hemska färger. Så någon shopping blev det inte =) Vi avslutade dagen på Waynes med en kopp kaffe och tog det bara lugnt. Sammanfattningsvis: En skön/bra dag!

När jag väl kom hem så fortsatte jag med min affärsplan, och nu börjar den vara färdig. Hoppas jag! Jag traskade ner i källaren och kollade igenom lite kartonger. Hittade en med skor och en med kläder. Vilket var ganska spännande. Alltid kul och hitta, speciellt om det är något man kan ha användning av.
Och den turen hade jag i det här fallet.
För tillfället måste jag säga att jag tar det rätt lugnt. Sitter i soffan och kikar på Sanningens ögonblick på kanal 5. Kvällen förblir lugn och stillsam eftersom jag inte är helt kry. Vad som väntar imorgon, fredag får vi se. Men förmodligen blir det inte så mycket imorgon heller. Inte vad jag vet för tillfället.

Nu ska jag fortsätta kika på tv. Mer uppdatering än så här blir det inte ikväll. Jag har ändå inget vettigt att skriva.



Amor vincit omnia

Inga kommentarer: