2008-06-16

Singel? match.com

Idag åkte jag in till Ystad för att träffa Malin en stund innan hon åker upp till Skellefteå. Vi gick runt lite, kikade i affärer och på människor, käkade lunch/middag, snackade skit, flummade runt och hade faktiskt ganska trevlig. Tack vännen! Hoppas du får en trevlig resa norrut så ses vi igen om några veckor.

Jag köpte även den omtalade radion idag, och jag kan inte bestämma mig om jag tycker att den är ful eller cool. Så bara därför så får jag nog säga att den är både ful, snygg och cool på samma gång. Den hade dessutom fler specialiteter än jag trodde. Det är en klockradio, den har mätning av temperatur, man kan koppla in sterio till den, ja tänk vad många fineser en så liten makapär kan ha. Jag tycker i alla fall om den, lagom retro.




Just så mycket mer har jag inte hunnit med idag. Tvättat handdukar iofs. Dom vill inte riktigt torka nu när det är så kvaft, vilket leder till att dom börjar lukta mindre gott, väldigt fort. Men det är nu åtgärdat. Jag har även suttit i telefonkö i endast 57 minuter.

Annars då.. ja det är snart midsommarafton. En högtid som jag aldrig egentligen har förstått mig på. Men man ska väl inte förstå allt säger dom. Hur som helst så ska vi på någon parmiddag av något slag, tror jag? Jag följer bara med och ser glad ut.

Sen håller jag förresten på läsa en ganska bra bok just nu som jag kan rekommendera. Det är Afghanistans historia, samtidigt en berättelse om familj, vänskap och kärlekens förlösande kraft.
Läs värd!


--------------------------------

Mamma har löst ett problem åt mig idag. Jag behöver inte köpa nytt köksbord, som jag länge har trott. Jag får hennes/deras ekbord tillhörande fyra stolar med svarta skinnsittsar eftersom det inte dög längre. Dom skulle ha ett större bord, sex stolar och vita skinnsitsar. Ja ibland ska man tydligen ha tur. Detta kunde inte komma mer lägligt. Nu kan jag börja kolla efter annat att köpa istället, typ förvaring. Hur ska vi kunna rymma kläder/skor/underkläder för två när jag knappt rymde mina egna innan? Bra fråga va? Någon kanske kan komma med något tips om hur man kan lösa detta problem. Tack på förhand!

Fotboll nu en stund, sedan sängen, läsa, sova och vänta på att Marthin kommer hem, myys och sedan sova igen.
En perfekt natt helt enkelt!
--------------------------------

Det är ingen konst att vara lycklig, när allt är bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fina!
Du har så fin blogg. Blev less min egen, kanske tar en pause. =) Duuu vi må ju nalta ses när du kommer hem. Stora kramar Nina

Felicia6 sa...

Tack för dina fina kommentarer i min blogg :)

Vore perfekt att få konsultation av dig då du öppnar företaget, eftersom jag lär ju passa i helt annat än jag gör nu :D

Anonym sa...

Vilken fin radio du köpt! Hoppas du haft en bra midsommar. Många kramar Lillanpillan