2008-06-23

Hoho

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här på sistone. Och jag har inget att skylla på heller, för det har inte varit speciellt stressigt i mitt liv sista veckan. Däremot kommer det nog att bli det den här veckan som jag har framför mig. Men det är bara att gilla läget. Som vanligt.

Förra veckan var jag och åt lunch med Ebba, Marthins farmor. Vi åt fisk och potatis. Sedan gick vi hem till henne där hon bjöd på jordgubbar och kaffe. Mycket gott. Fotboll var det också förra veckan, Sverige besegrades av Ryssland. Vilket var dumt. Jag hade sett fram emot ett långt EM-spel för Sverige. Men men, bättre lycka nästa gång. Det vill säga VM 2010.

I fredags hade vi midsommarafton. Vilket kändes lite smått konstigt eftersom vädret var mindre bra. Men ju längre mot kvällen vi kom, desto bättre blev vädret. Som tur var. Vi var på middag i Ystad hos en kompis till Marthin som han umgicks med på gymnasiet. Plus ett par till som bor här i Tomelilla. Vi åt, drack och spelade kubb. Vi delade upp oss tjejerna mot killarna, och tjejerna stod som det vinnande laget. Det blev en väldigt trevlig kväll. Över förväntan faktiskt. Så nu har jag upplevt en skånsk midsommar också.

Lördagen bestod av väldigt mycket sömn. Vi klev upp kring 15:00 och åkte sedan in till Ystad för att hämta hem bilen. Kvällen bestod av fotboll, Holland - Ryssland. Ryssland vidare i EM efter ännu en match med hårt motstånd. Igår söndag blev det också en väldigt lugn dag och kväll. Vi gick upp till Marthins farmor och drack lite kaffe, i övrigt gjorde vi ingenting annat än såg på tv. En lugn och stillsam helg.

Idag har vi måndag och Marthin har åkt och jobbat. Jag har städat, tvättat, handlat, betalat räkningar och ska väl till att börja packa snart. Packa ihop lite grejor inför flytten norrut. Man tror inte att det är så mycket. Men det är mer än man faktiskt tror så det är bäst att börja i tid. För den som inte vet och kanske bryr sig så åker vi upp mot Skellefteå nästa tisdag, 1 Juli.
-----------------------------
Jag gjorde en rolig grej idag. Ett personlighetstest. Det stämde ganska bra ändå.

Din personlighetstyp:
Varmhjärtad, noggrann och populär. Sätter andras välbefinnande framför ditt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfull. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion.
-----------------------------

Är det en pistol du har i fickan, eller är du bara glad att se mig?





-----------------------------

Jag har hittat en kombiskänk som jag vill köpa till mitt kök till lägenheten i Skellefteå. Även en ny tvbänk och en nytt vardagsrumsbord. Ja det blir att göra om lägenheten där hemma när jag får tillbaka den. Måla om lite och ändra lite stil och färger.
Jag längtar redan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen uppdatering honey. Miss u!Kram