2008-06-24

Var tog fantasin vägen?

Nu ligger jag här ensam, klockan har just passerat 01:00 och jag kan inte sova. Det blåser ute, det är kallt och tågen kör utanför. Vad roar man sig med då? Ja om jag det visste. Boken jag skrev om i något inlägg förra veckan, den har jag läst ut. Jag brukar läsa en bok på flera månader. Men den här gången tog det två veckor och inte ens det. Så den kan jag inte heller läsa, och inte har jag köpt någon ny heller. Dock så ligger det en där hemma i Skellefteå och väntar på mig. BITTER FITTAN, någon som läst den?

Något jag glömde skriva tidigare var att jag har hittat en jätte fin träfigur i asiatisk stil. Både en som står och en som man sätter på väggen. Men jag tror att jag gillade den stående mer. Jag måste nog köpa den är jag rädd. Jag har även hittat en stor silverljusstake. Den liknar den till vänster på bilden nedan, den med blockljuset. Fast den jag vill ha är större. Måste nog köpa den också. Men tala inte om detta för någon. För egentligen borde jag inte köpa någonting alls eftersom jag ska betala möblerna när jag kommer hem till Skellefteå. Jag ska dessutom köpa en platt-tv till sovrummet. Ja det kostar dyrt att flytta hem till sin egen lägenhet. Men man måste ju ändå få förnya sig. Det tycker i alla fall jag. Så nu till bilden på ljusstakarna.


-----------------------------
Näe om jag skulle göra ett nytt försök att sova kanske.
Klockan är nu 01:29. God natt

1 kommentar:

Josse sa...

Har faktiskt läst bitterfittan. En besvilkelse. Alla på jobbet pratade om den, att den skulle vara såååå bra. Mest tragisk tycker jag. Hoppas du har det bra och att vi ses nån gång i sommar! KRAAAM