2008-07-01

Dagen är här

1 Juli idag. Dagarna, veckorna, månaderna bara springer iväg.
Om två månader ganska exakt ska jag vara i gång med min verksamhet/företag. Jag släpper snart "bomben", var jag ska hålla till någonstans. Om det nu finns någon som är intresserad av att veta det? Du kan väl vara snäll och låtsas i alla fall!

Snart åker vi!
Ring om du har lust, jag kommer nämligen inte att ha så mycket för mig. Och vi ska endast köra omkring 140 mil. Jag vet en som kommer ha myror i brallorna. Men vem bryr sig om 100 år?

Norrland och Skellefteå, here we come

1 kommentar:

Anonym sa...

Men guuud så spännande!
Jag förstår vad du menar, man känner sig ju trygg hemma å ett helt annat sätt, och har ett berdaer kontaktnät vilket kan vara både positivt och negativt u r marknadsföringssynpunkt.

Malmö var bara en stad jag valde ur tomma intet, skulle bara testa och se hur det var att bo i en storstad. Vet ju att det är så långt ifrån min grej det bara kan bli (jag vill helst av allt bli bonde så...) Men innan jag köper fast mig i ett hus på landet utanför skell så könde jag att jag måste ha provat.
Sagt och gjort, cirka 3 månader höll jag ut sen var min längtan efter skog, natur och livskvalite på tok för stor. Så jag lämnade mina vänner, både gamla och nyfunna för att bege mig till småland där jag halvt som halvt är uppvuxen.

Jag har varit i Ryd sen jag var 6 år så jag har ju så gott som åldrats tillsammans med byn, människorna och allt runtirking.
Har alltid älskat stället, och gör det än idag trots att min pappa sa upp kontakten med mig när jag var 17 så har det ändå aldrig stoppat mig från att vara här. Så nu till min fars stora förtvivlan så bor jag här, och trivs verkligen hur bra som helst!
Men en sak är säker.. Faaaaan vilken hemlängtan jag har stundvis, speciellt under vinterhalvåret! (jag är ju en av dom nördarna som sprutar glädjetårar så fort första snön faller, trots att jag snart är 23)

Så det lär ju inte dröja så jätte länge innan ja beger mig uppåt, fast man vet aldrig. Vi får se!

Ska bli spännande att se hur det känns att verkligen komma hem igen, för det är ju som sagt ett tag sedan!

men undrar du hur det är att bo i malmö och jobba på OkQ8 så läs gärna mina 20 första inlägg i bloggen.. Ifakk du har lite att göra någon gång vill säga!

Men nu till det intressanta, ur hamnade du i Ystad? (",)

Ang bilkörningen och dess försiktighet så har jag tamefan inget val, kör en 945:a som backar snabbare än den kör framåt. Så det är lunga pjucks!

Men desamma gäller er, kör försiktigt.

Vi ses!
Kram Hilda