2008-07-06

Bilresan till Skellefteå

Nu finns vi på norrländsk mark och har varit här några dagar.

Bilresan gick bra. Vi startade kring 14:30 någon gång och satte iväg mot Stockholm för att hämta upp min spegel eller (horspegel som Marthin kallar den) och make-up-väskan som jag hade beställt + en stol som vi inte fick med oss. Den var lite för stor och läckte olja när vi lade omkull den. Så vi får skicka den med posten istället. Väl framme i Stockholm kring halv nio tiden så var det bara att packa om i bilen lite så allt skulle rymmas, vi snackade lite med Ulla och sedan fortsatte vi vidare norrut. Redan i Stockholm kändes det dock som att vi nästan var hemma, trots att det var ca 80 mil kvar.

Mellan Uppsala och Gävle finns i princip ingenting mer än skog. Vi var i behov av att tanka, men på 10 mil fanns inte en enda bensinmack. Men när ungefär 2 liter fanns kvar i tanken dök äntligen en Statiolmack upp på höger sida så vi kunde få i lite bensin i tanken igen. Nästa stopp blev i Sundsvall, vi kastade i oss lite mat, besökte en toalett och körde sedan vidare igen. Efter Sundsvall började jag dock bli trött. Jag hade inte sovit något på hela vägen och bara gått på toaletten tre gånger från Skåne till Sundvall. Det är inte likt mig, jag trodde det skulle vara minst 10 gånger innan Linköping. Men jag kunde hålla mig bättre än jag själv trodde. Jag slog nog igen ögonen någon mil mellan Sundsvall och Umeå, det var skönt. Men det är väl inte så konstigt på nästan 15 timmars körning (åkning) att man är lite trött? Framme i Skellefteå runt 05:15 på Onsdagsmorgonen och jag körde inte en kilometer, bums i säng för att sedan sova bort i princip hela onsdagen. Men vi tog oss samman tillslut och gick faktiskt ut en sväng på onsdagskvällen. Det var inte jätte mycket folk ute, men det var trevligt att komma ut bland folk och dessutom ha vänner runt sig. Tack till er!

På torsdagen fick jag lite hjälp av Marianne med min budgett. Och även den tar sig. Fredag hade jag ett viktigt möte med en person, klippte mig och sedan ut till stugan några timmar. Vi åkte ut med båten lite, badade och blev sedan bjudna på grillat. Det var uppskattat. Lördag såg vi Sverige-USA damlandskamp. Sverige förlorade 0-1. Sedan gick jag ner på jobbet, som var en lugn kväll fram till runt 00:00 då kom alla, samtidigt. Marthin pratade med Micke om lite jobb, fick sig en jobbartröja och även några pass nu under juli månad. Marthin tog någon öl med Olle och gänget medans jag jobbade. Kul att någon får vara ledig :) Idag söndag ligger vi på soffan och väntar på att vi ska få börja jobba på riktigt så vi får oss ett liv. Det är väl dags att göra lite mat snart också när klockan börjar närma sig 19:00. Film ikväll och sedan försöka göra en ganska tidig kväll eftersom jag jobbar imorgon.

Jag återkommer senare med någon bild och lite mer uppdatering gällande företaget och annat smått och gott. Ha det gött så länge. Hoj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vars ska Marthin jobba? Och vars bor ni nu?
*nyfiken*
Kram