2008-09-04

Home sweet home

Hemma igen efter en vecka i Grekland och på Rhodos. En skön och avkopplande vecka som var väldigt behövlig. Vi var värre än de gamla, vi var i säng innan tolv varje kväll. Men lite annat än bara sovit har vi gjort. Solat, badat, solat och badat. Vi är faktiskt ganska bruna :) Ätit god mat, druckit gott och bara myst helt enkelt. En slappar semester helt enkelt. Prova du också, det är inte dumt!

Väl hemma igår morse kring 08:30 så hämtade en snäll pappa oss på Falmark. Marthin hoppade i säng eftersom han körde iväg och jobbade i natt. Själv körde jag till lägenheten och började fixa och dona. Försökte få lite ordning på alla kartonger och satte ihop en möbel med hjälp av världens bästa storebror. Tack! Jag fick dessutom börja med att städa lägenheten. Ska det vekligen vara så när man har hyrt ut den? Enligt mej ska man städa som om man ska fortsätta bo i lägenheten. Så jag blev måttligt besviken när jag insåg att jag skulle vara tvungen att städa toalett, dusch, kök, torka alla lister, alla lådor, diska allt. Ja jag kan egentligen rabbla upp hur mycket som helst som jag behöver göra innan jag kan börja måla och fixa med sånna saker.
Men men, det är bara gilla läget och göra det.

Jag har klippt mig, det blev koort i nacken. Ovan, men nöjd ändå :)
Snart ska jag på manikyr och sedan iväg och fixa i lägenheten igen.
All makeup har kommit, jag ska så småningom packa upp och fixa med den på VILA. Men jag måste få ordning här hemma först.
Det är grejor överallt.

Nu ska jag gå ner i tvättstugan igen, jag återkommer med uppdateringar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med uppdatering :)

Anonym sa...

Välkommen hem välkommen hem till min ölstugan...som inte finns:-)
Kul att höra att du är hemma vännen. In med lite bilder från sem. Kramkram

Anonym sa...

Hej gullet! Skönt att ni haft det bra i Grekland :)
Om du behöver någon att hyra ut lägenheten till efter ni flyttat kan du ju höra av dig :) pusss