2008-09-16

Jag lever

Usch vilken dålig bloggare jag är just nu. Men jag skyller på att jag har haft och har väldigt mycket att både göra och tänka på. Mer än på länge faktiskt. Och dessutom är det ju inte speciellt många som brukar beskylla mig för att tänka för mycket. Men nu kanske jag gör det, trots allt. Jag vet inte.

Nej, jag har inte kommit igång med företaget officiellt ännu. Arbetsförmedlingen sätter som vanligt en jävla massa käppar i hjulen för en. Denna gång handlar det om att jag är ung, dvs under 25 år och har för mycket stämpeldagar kvar. JA du läste rätt, jag har för MÅNGA stämpeldagar kvar. Kan man ha det undrar jag, och är inte det bra? Tydligen inte i deras värld. Jaja, jag bestrider detta vidare i hopp om att komma igång innan 1 oktober.

Lägenheten börjar vara någorlunda ren och den går att bo i. Men helt klart är det inte. Och det dröjer. Men det värsta är gjort och vi kan leva och vara här i alla fall.
Kom gärna på besök om du har vägarna förbi ;)

Min makeup har kommit. Det innebär att jag har makeup i hela lägenheten och idag kommer dessutom två kartonger till som jag ska fylla lägenheten med. Men det gör inget, för det är så roligt att titta på och beundra. Du borde faktiskt prova min makeup, kille som tjej. Den är grym!

Så vad har hänt sedan sist? Det är nog förmodligen väldigt lite som är av intresse skulle jag tro. Jag har jobbat lite. Inventerat på KICKS bland annat, jätte kul. Jobb på krogen, så klart. I helgen var för övrigt, för den som är intresserad några ur vårt kära gäng Skellefteå AIK Hockey ute. Vilka nötter det finns i det laget. Personligen så tycker jag nog att dom kunde ha hållt sig hemma denna helg, med tanke på att det är seriepremiär på torsdag. Det är nog ingen av dom som är för tränad så dom inte kan vara hemma och lyfta skrott en lördagkväll, eller ta en cykeltur i den fina naturen. Men det är klart, sprit är gott. Det börjar vara rätt vanligt att Skellefteås spelare tycker det. Det är ingen som bryr sig längre, dom får betee' sig hur dom vill, vara dyngraka och allmänt odrägliga. Folk rycker på sin höjd på axlarna eller möjligtvis höjer dom på ögonbrynen, men mer än så är det inte. Alkohol verkar numer vara accepteerat inom elitidrotten under säsong. Dock inte av mig.

Idag har vi tisdag, jag ska snart ner på norran och träffa någon vettig människa, hoppas jag. Jag ska fixa och trixa lite med annonsen. Så då får vi se om den någonsin blir klar för tryck. Jag fortsätter att hoppas. Min logotype är för övrigt klar också. Den blev såå bra, riktigt cool. Snart kommer bild :)

Jag ska bli bättre på att uppdatera, och önskar samtliga en bra dag!

Inga kommentarer: