2008-10-26

Foundation

Din foundation är det första och viktigaste steget för att få en vacker och jämn hy. I.d. bareMinerals som även innehåller SPF 15 hjälper till att skydda huden mot de skadliga UV-strålarna. Den är vårdande och läkande och är därför bra för den som har problemhy, t.ex. Acne, rosacea m.fl. Den passar bokstavligt talat, ALLA.

• Inga konserveringsämnen
• Naturligt UV-skydd SPF 15
• Inget talk, olja eller vax
• Ingen parfym eller tillsatser
• Lugnande & anti-inflammatorisk
• Ej djurtestad

Detta är enligt mig den bästa foundation som finns på marknaden. Och jag har provat många eftersom jag jobbat på salong, även på FACE under en period, på KICKS och nu åter på salong. Det finns ingen produkt som kommer upp i klass med bareMinerals när det gäller täckning, hur lätt den är att applicera och även hur ren produkten är. Den är faktiskt så ren att det inte gör något om du somnar i den. Och den funkar perfekt på killar eftersom den inte syns.

Hur viktigt är det att man använder bareMinerals borstar till denna foundation?
- Borstarna är gjorda för mineralmakeup och för att få det fina och jämna resultat du önskar är dessa borstar de bästa.

Varför är produkten i puderform?
- Produkterna ska vara så rena som möjligt och pulverformen innebär att det inte behövs något konserveringsmedel som annars är ett måste för att hålla ihop pressade och flytande produkter.

Hur länge räcker min bareMinerals foundation?
- Ca 6-9 månader.



I.d. bareMinerals - 2007 års bästa foundation för 4:e året i rad. Det bevisar i alla fall för mig att produkten håller vad den lovar.
Så prova den du också!

Inga kommentarer: