2008-10-30

Till Nicola

Hej Nicola!
Vilken tur att du hittade igen det jag skrev till dig. Jag var orolig att du inte skulle läsa det. Men det löste sig, som tur var.

Hur man kan vara fet och torr på samma gång är ganska enkelt. Det beror på vad du använder för hudvårdsprodukter många gånger. Det är t.ex. något uttorkande i produkterna, huden känner det och börjar producera fett. Men på samma gång så är du torr på vissa ställen. Brukar kunna vara pannan, runt näsan, ibland även på kinderna. Det är nog dom vanligaste ställena. Är man lite fet så kan det oftast bero på att man torkar ut huden med något, så egentligen är man torr. Eller så är det något av fetterna i produkten som kryper ner i huden och täpper till och den slutar att andas. Det kan vara lite svårt att förstå. Men det är väldigt logiskt egentligen. Mitt tips är även att prova något salongsmärke inom hudvården. Det är det som kan lösa alla dina problem. Det var det i alla fall för mig.

Som sagt, kom in till mig på vila när du är i Skellefteå så ska jag hjälpa dig med concealer, primer, borste och hudvård. Du är hjärtligt välkommen!

Kram Marielle

Inga kommentarer: