2008-10-27

Tips om ögonbryn

Jag gör nu ett försök med lite tips vad gäller ögonbrynen.

Brynen säger faktiskt mer än man tror om en personlighet. Dom spelar stor roll för blicken, utseendet och uttryck. Buskiga och mörka ögonbryn kan tynga ner både ett ansikte och ögonen så man ser trött ut. Så välplockade, välformade, snygga ögonbryn är lika viktigt som en bra foundation. Vet du inte hur brynen ska plockas? Gå då iväg till närmsta salong och få hjälp med detta. Det är värt varenda krona. Men för dig som vill prova själv kommer här lite hjälp på hur du ska tänka när du plockar för att få en bra balans.


Det finns även dom som har snygga ögonbryn men väldigt glesa. Vad gör vi? Jo vi fyller i dom med en för dig perfekt färg. Tänk bara på vilken hudton du har, vilken hårfärg och vilken naturlig färg dina bryn har. Det är viktigt att det blir rätt färg och att det ser naturligt ut. En ögonbrynsfärg ska dock aldrig, observera aldrig gå i rött. Då får ditt hår vara hur rött det vill. Gå då istället på en kall färg till ögonbrynen som inte blir för mörk eller en brun ton beroende på lite grann vilken rödfärg ditt hår har. Som avslutning när du fyllt i dina bryn är eyebrow gel som håller stråna på plats hela dagen perfekt för dig. Detta är något jag inte kan leva utan. Har du provat?

Snyggt formade ögonbryn och lagomt i fyllda kan räcka som vardagsmakeup, i alla fall för mig. Prova du också!

2 kommentarer:

Felicia6 sa...

Plockar du ögonbryn marielle? :D Hur mkt kostar det ;) jag måste nog fixa mina :D

Vart kan jag se vad du gör för nåt och priser på allt? :)

Anonym sa...

Halåj gumman!
Mina ögonbryn är långa tycker jag. vad gör man åt en sån sak? Haha. Alltså långa hårstrån!