2008-12-15

Måndag

Helgen som gick var det fullt upp varje dag. Arbete och annat varje dag. Arbetet på krogen gick bra, dock var det inte så mycket folk som man kanske hade hoppats på. Lite tråkigt eftersom det var så fint utsmyckat uppe på Station 8. Men folk kanske håller i pengarna nu såhär innan jul eftersom vi har den ompratade ekonomiska krisen.

Söndag var det inte mycket action på Vinkelgränd. Vi sov länge, sedan mixtrade jag med mina förbannade datorer. Jag skulle kunna slänga ut båda två. Jag tog en promenad med Py på eftermiddagen, jag och Marthin åkte och handlade lite middag på ICA och sedan skottade vi lite här ute på gården. Det var ganska skönt ute, fast lite kallt ändå. Vi överlevde dock. Vi såg även en film, transformer 3. Den var faktiskt ganska bra. Kan vara värd att se. Sedan gjorde vi en tidig kväll då Marthin skulle upp tidigt och jobba.

Idag måndag har det inte hänt speciellt mycket kul heller. Jag har arbetat, vi hade AP-möte på morgonen, och för den som inte vet vad det står för, arbetsplatsmöte. Jag har fixat med ordrar, städat lite, haft kunder osv. Jag gick dessutom hem ganska tidigt idag, klockan var nog runt 16:30. Jag gick förbi hos mamma då och hämtade lite post, en tavla som hon hade bytt ram på och nyaste Elle. För den som inte har tidningen så var reportaget i norran idag, reportaget om mig och mitt företag. Bra skrivet, kul skrivet och dom fick med det mesta, ja ett bra reportage helt enkelt. Gratis reklam är aldrig fel. Så det tackar jag för.

Nu blir det snart sängen då Marthin börjar jobba 04:30 imorgon. Det är för övrigt inte mänskligt enligt mig. Varför börjar man den tiden? Hur som helst.. god natt!

8 kommentarer:

Stina sa...

Hej Marielle!
Jag såg det fina repotaget i tidningen idag. Man blev ju riktigt sugen på att besöka dig och få några bra tips! :)
Grattis och Lycka till!
Kram Stina

Stina sa...

Hej!
Ja, jag har ju faktiskt en blogg. Tro det eller ej :) Är dock ingen super aktiv bloggare men jag försöker :) Jag ska nog titta in nån dag,är ju inte så långt från mitt jobb så. Är du där alla dagar eller? Trevlig jul på er också, blir det att fira den här hemma i Skellefteå eller? Kram

Anonym sa...

Ska bara svara på varför man börjar denna tid på morgonen...du vet asså inte det..det är ju för att gud har ju inte tid att straffa alla då de dött så han tar ju och väljer ut vissa som då dvs, skulle ha fått sin tid i skärselden! men då istället för de så blir de straffade direkt!!
Religion är bra saker va...haha
har ju dock inte fått läsa din intervju i norran så du må ju klippa ut den så jag får se den då jag kommer till skell till jul, var säkert alldeles underb...bra...:)
(förkorta ner namnet till initialer nu då..haha)

Inreda Mera Hemma sa...

Hej det var ett mycket bra repotage:-) Ska du vara stolt över, ha en fortsatt bra vecka:-)

Anonym sa...

"Repet" var kanon!

Kram Lillemor

Anonym sa...

Hej!
Jo, ditt svar/kommentar sparades och jag har för vana att svara på dem i min egen blogg. Så det finns ett svar från mig där med. :) Hoppas du har en bra tisdag!

Ida sa...

Läste om dig i norran! :) Bra reportage!

Stina sa...

Ja det är klart, dom har säkert riktigt mycket nu sista dagarna innan jul. Jo, vi ska fira julen här hemma som vanligt hos mormor.
I skåne, måste ju vara mysigare här uppe där vi "oftast" har snö iallafall :)
Kram