2009-01-04

Helgen i korta drag

Fredagens träningsmatch var en bra match. Nästan sådär så man önskar att det var en seriematch. Den slutade 4-4, vilket nog i slutändan var ganska rättvist. Det var lite stolpar ut, lite grinigt här och var men alla kämpade och ingen gav upp. Så 4-4 säger jag var ett bra resultat. Efter matchen stannade jag till hos mamma som bjöd på räkor och cider.

Lördagen blev en lugn dag. Vi sov först länge, sedan började jag ta bort alla julgrejor. Marthin låg mest i sängen och kollade på nätet, hockey och annat. Skellefteå AIK spelade mot Luleå och det blev en ordentlig seger, sifforna skrevs tillslut till, 7-1 till hemmalaget Skellefteå. Tyvärr fick inte Hadelöv hålla nollan. Vilket jag någonstans kan tycka att han faktiskt var värd. Men det kommer fler matcher. Nu måste dom fortsätta vinna så dom inte halkar efter i tabellen. Det är väldigt spännade och kommer förmodligen vara det in i det sista, dvs sista matchen. Även småkronorna vann sin match igår mot Slovakien. Det innebär nu final mot Kanada som vann mot Ryssarna på straffar. Det blir en rolig final, dock så tror jag att Kanada drar vinstlotten, tyvärr. Men det återstår att se. Natten till tisdag, svensktid spelas matchen.

Lördagkvällen spenderade vi som vanligt på krogen, och då som vanligt också för att arbeta. Det blev en hyfsat lugn kväll. Ca 600 pers hade denna kväll besökt Johanna i parken. Jag ska tilläga för den som bryr sig att endast nedervåningen var öppen. Hemma kring 04:00 och då bums i säng.

Idag söndag blir en lugn dag. Marthin sover fortfarande och jag sitter och kollar runt lite, kikar tv och bloggar. Snart blir det en dusch så man kanske vaknar på riktigt. Och sedan middag hos mamma, då Jens åker tillbaka till Afghanistan imorgon efter sin julledighet. Imorgon är det även en ny arbetsdag igen. Trevligt. Duschen nu, på återseende!

Inga kommentarer: