2009-01-06

Året 2008

Det är väl bäst att jag 6 dagar in på det nya året (2009) sammanfattar mitt 2008 precis som alla andra gör på sina bloggar. Dock så vet jag faktiskt inte om jag minns hela året. Men jag ska göra mitt bästa.

Januari - Som med andra ord är nästan exakt ett år sedan. Då började jag min utbildning till färg- & stilrådgivare och vidareutbildning inom makeup hos Ulla Pallin och Barbro Holmgård i Stockholm. Jag extraknäckte på kommunen i Tomelilla, samt på FACE Stockholm i Malmö. Jag började om med träningen efter ett långt uppehåll. Jag blev för andra gången faster till en liten pojke, Leo.

Februari - Det var en månad som inte innehöll speciellt mycket. Jag blev korthårig, jag blev "blond", men bara för ett tag. Och tur var kanske det? Alla hjärtans dag fick jag fira i min ensamhet. Näe februari var ingen spännande månad alls tycks jag minnas.

Mars - Under denna månad fick jag en ny idol, Björn Gustafsson. KAIF säkrade sin plats i div 2 efter en vinst mot Clemensnäs, 3-1. Det var i marsmånad som tanken på eget företag väcktes, på riktigt. Jag var även på anställningsintervju för ett butikschefsjobb som jag är glad över att jag inte fick. Jag anmälde mig till en starta-eget-kurs, LillFrida tog körkort och Skellefteå AIK blev klara för sitt första slutspel på 27 år. Vi åkte upp till Skellefteå och firade påsk, körde skoter och mådde gott och Marthin tatuerade sig för andra gången. Hanna fyllde 22 år :)

April - Månaden då jag packade väskan och åkte hem till Skellefteå för att gå starta-eget-kursen jag anmälde mig till under föregående månad. Jag lämnade skåne med blandade känslor. Jag blev mörkhårig igen, vilket jag ibland ångrar. Rögle blev klara för elitserien säsongen 08/09, Engla, den oskyldiga lilla flickan blev mördad, jag började jobba aktivt på krogen igen, Ida blev 21 år, jag var och vittnade om händelsen på midsommaraftonen året innan och sist men inte minst så kom Marthin upp till mig, till Skellefteå.

Maj - Vi åkte till Bergsbyn för att testa den enorma glassen, Marthin åkte återigen ner till skåne för att sedan ses igen om en månad, jag fick jobbet på KICKS och gjorde min debut, vi fick besök av de två sötaste ungarna i världen, Zoe och Leo. Fredde och Maria fick en son, Noel, jag fick även mina första visitkort.

Juni - Mamma fyllde år, jag åkte tillbaka ner till skåne och till Marthin, vi var på Marthins dåvarande jobbs firmafest, Maria fyllde 21 år, fotbolls EM spelades och spanien tog hem guldet, midsommaraftonen firades i Ystad hos Benny och Jessica, jag missade Stadsfesten i Skellefteå, Sanna Brådings dom kom, 3 månaders fängelse.

Juli - Vi tog Audin och åkte upp mot Skellefteå, vi stannade till i Stockholm och hämtade upp lite av mina arbetsprylar, om jag inte nämnt det på ett tag så arbetade jag med min affärsplan varje dag, vi arbetade mest denna månaden. Vi, jag och Marthin "firade" dessutom ett år tillsammans.

Augusti - Vi åkte till IKEA Haparanda, Terese fyllde 30 år, jag fick klart med lånet på företaget, det blev klart att jag skulle hyra in mig på vila hudvård, jag var ner till Stockholm på makeup kurs med en av sveriges främsta makeup artister, vi lämnade sedan Sverige för en vecka på Rhodos som var väldigt efterlängtat.

September - Vi kom hem igen efter vår semester, jag blev ännu korthårigare, vi fick igen lägenheten, dock inte urstädad som vi ville, min logotype stod klar denna månad, AIK hade seriepremiär, vi åkte till Jävre för att fiska lite lax, jag fyllde 22 år, jag bestämde mig för att även jobba med i.d. bareMinerals.

Oktober - Det mesta började bli klart i mina lokaler på köpmangatan, dvs vila hudvård, jag fick hjälp med att hitta någon (en revisor) som ska ta hand om mina papper, jag skrev mina första påminnelsefakturor, jag hade min första annons i norran. Detta var en månad som jag jobbade väldigt mycket och spenderade väldigt mycket tid på VILA.

November - Jag fick papper från åklagen gällande händelsen på midsommarafton 07, jag började sälja Frida Holms smycken hos mig på vila, jag hade min andra annons i norran, vi kursade i Exuviance, kundkvällarna började sätta fart, denna månad skrev jag mycket tips och råd, även lite ris och ros, jag fick besök av norran på jobbet som ville skriva ett reportage, Nuno fyllde 25 år, vi åkte på en weekend till Stockholm, jag stannade sedan kvar och kursade lite, vi köpte nya kuddar, jag plockade ur min piercing ur tungan, Jens åkte till Affe, Lillemor fyllde 30 år.

December - Julstök och tomtar skulle plockas fram, kundkvällarna avrundades för detta år, mycket jobb på KICKS, julbord, diskussioner med "underåriga" gäster på krogen, kundkväll med Frida (smycken) på vila, jag blev riktigt besviken på en vän eller förresten två, norran var på besök och fotade, reportaget kom in i norran, Jens kom hem och firade jul, Malin fyllde 22 år, vi har firat lucia, jag spelade min första pokerturnering ;), Marthin fyllde 25 år, vi fick besök från skåne, vi firade jul och nyår.

År 2008 i stora drag. Hoppas bara att 2009 blir ännu bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kom ju ihåg mycke. Lite för mycke:-) Syftar på nåt med 30...
Kram