2009-04-10

Låååångfredag

Japp, den så kallade långfredagen är strax över och det är snart lördag och då är det arbete som gäller igen. Som vanligt med blandade känslor. Jag har svårt för att sluta jobba på krogen för jag vet att när jag väl är där så tycker jag att det är rätt trevligt, men när jag får vara ledig och slippa tänka på att jag ska jobba "i helgen" så är det så fruktansvärt skönt. Så vi får se vad som händer och hur det slutar. Det brukar ordna sig!

Idag har vi inte gjort någonting, bokstavligt talat dessutom. Sov till efter 14:00 någon gång, duschade, körde och handlade och fixade med lite annat smått, sedan hem, såg lite tv, lagade mat, spelade lite spel när Anders kikade förbi, sett en film och nu ligger jag i sängen och kollar runt lite och Marthin spelar poker. Sova är det väl som gäller nu vilken minut som helst. Jag hade tänkt låta bli att sova bort hela morgondagen.

Förrutom jobb så består morgondagen av ett besök på systemet, möjligtvis ett besök i Hjoggböle och sedan lite vila, om det hinns med vill säga.

Inga kommentarer: