2009-04-12

Påskafton/påskdagen

Lördagen sov vi/jag längre än det var tänkt. Men det behövdes nog har jag en känsla av. Vi åkte ner på systemet och inhandlade lite alkohol till ikväll (branschkväll krogen). Och efter detta ut till stugan i Hjoggböle i hopp om lite skoterkörning innan det är helt kört. Vi svirade om till varmare kläder och gick ut för att köra lite. Vi kom nog så långt som 50 meter innan vi körde fast. ½ meter vatten på sjön och det tog tvärstopp, vi gjorde ett nytt försök på skoterleden, det bar inte heller, så på ett sista försök for vi längs vägen, dock var det lika dumt. Kom vi för mycket ut mot diket så blev det för mjukt och blött och det tog tvärstopp även här. Vi konstaterade efter detta att skoterföret inte alls är det bästa och att vi nog får hoppas på bättre lycka nästa vinter.

Efter hjoggböle körde vi hem, såg lite tv och sedan var det dags för mig att gå ner och jobba lite. Det blev mer folk än väntat, kö ner till vägen och ca 1000 personer besökte under påskaftonen Station 8 och Johanna i parken. Rätt hyfsat ändå!

Idag är söndag och branschkväll, vi får se hur det slutar. Just nu är jag inte speciellt taggad om jag ska vara ärlig men det kanske hinner ändras under dagen.

Inga kommentarer: