2009-05-21

Home sweet home

Ja nu är jag äntligen hemma igen efter en mycket lärorik vecka nere i Stockholm. Jag har fått nya ideer både kring företaget och kring en utveckling, jag har träffat rektorn på den skola jag har varit intresserad av och jag har dessutom bestämt mig för studier i Stockholm till hösten. Skolstarten är 15/8, och då insåg jag ganska snabbt att det är ju faktiskt snart. Jag kommer studera på deltid/distans, vilket känns kanon. Jag kan jobba undertiden och jag kan fortsätta att utveckla både mig själv och företaget under dessa två år i skolan. Jag känner på mig att detta kommer bli kanon.

Måndagen bestod av mycket färger, jag kollade in mycket nya produkter inom makeupen osv. En mycket bra dag, där jag dessutom hann med väldigt mycket. Jag provade dessutom ut två läppstift. Två färger som jag aldrig hade trott att jag skulle ha. Men dom var riktigt snygga.

Tisdag var det dags för rektorn och gå en liten rundvandring på skolan. Skolan var inte speciell för fem öre, inte alls inbjudande faktiskt, men vad gör det när man kommer få den kunskap man så gärna vill ha? Näe, jag kommer i alla fall att strunta i det och fokusera på att lära mig så mycket som möjligt. Tisdagen bestod också av lite funderingar kring framtiden tillsammans med Ulla, min mentor. Om mina egna planer är stora, så är hennes plan för mig ännu större. Men det är rätt kul att höra hennes plan och ideer. Det finns en framtid, det finns en strategi, det finns en dröm, det finns ett mål och jag ska nå ända fram. Det har jag bara bestämt mig för!

Onsdag var det dags för ett besök på Dermarome, där jag aldrig hade varit innan. Och för den som inte vet så är Dermarome leverantören för bareMinerals, Md formulations, Priori och Priori Coffeeberry m.f.l. Det var ett positivt besök, mycket trevligt. Man fick upp ögonen för vissa produkter man innan inte alls sett eller egentligen inte ens tänkt på att dom finns + att dom faktiskt kan användas till så mycket annat än vad dom egentligen är till för. Dagen på Dermarome var mycket givande på många sätt. Dit åker jag gärna igen.

Jag införskaffade även en otroligt smart grej medans jag var i Stockholm, som jag för övrigt inte hade en aning om att dom fanns. Men jag blev glad när jag såg den, för jag har nämligen letat efter något liknande.

Jag kan alltså hälla över lite av min foundation eller mineral veil i denna och det är sen väldigt enkelt att ta med i väskan. Den lilla borsten "baby buki" följer med i "kittet". Denna smarta grej var värd varenda krona. Perfekt för "krogtjejen" att ha i väskan.

Eftersom det är fredag och jobb som gäller imorgon så ska jag krypa i säng nu. Tur att jag inte har så lång dag. God natt!

Inga kommentarer: