2009-08-21

Hemma, hemma, hemma.

Äntligen hemma efter en vecka i huvudstaden. Det är kul att åka iväg, men det är ännu bättre att åka hem. Och det är hemskt att känna så efter första veckan när 23 veckor återstår. Men det ska nog gå bra det också. Jag är ganska säker.
Första veckan i skolan har bestått av frans och brynfärg, vilket jag gör varje dag på jobbet redan nu. Dock så ska jag nu lära mig att göra det på ett annat sätt i en annan ordning. Och då kanske många undrar varför? Jo, för att jag ska få min examen. ÄNTLIGEN! Efter bara si sådär 5, 6 år. Näe nu är det på tiden? Hux flux är man 30 år och inser att, shit vad tiden går. Näe, det är bättre att göra det nu. Trots flera veckor i Sthlm och ett evigt pendlande. Det kommer bli bra i slutändan. Märker ni vad jag försöker övertyga mig själv? =) Det blev även lite ansiktsbehandling samt manikyr.

Klassen är helt okej. Vi är 6 stycken, precis lagom enligt mig. Och som vanligt så hänger jag med dom som är äldst. Men jag gillar det. Det är liksom min grej.

Igår kom Marthin ner Sthlm, vi gick på Grönan och hade en trevlig eftermiddag/kväll tillsammans när han imorse, då jag åkte till skolan åkte vidare ner mot skåne. Så nu är jag ensam här hemma i lägenheten, och det känns konstigt. Mycket konstigt. Ensamt! Grönan var i alla fall mycket trevligt och jag fick bekräftat att jag inte alls tycker det är lika kul att åka karuseller nu som jag tyckte för bara några år sedan. Men det var kul att få göra något tillsammans. Något annat än att städa, åka och handla eller vika tvätt. Det där tråkiga och vardagliga.


Jag mötte upp mamma på arlanda i eftermiddags som kom från Italien. Brun som en pepparkaka. Och jag fick en jätte fin klocka. Tack mamma, om jag inte sa det tidigare ;)

Ikväll har jag städat lite, skurat upp toalettskåpet i duschen. Ja jag fick något il när jag kom hem efter en hel dag med stress. En vanlig människa hade kanske gått och lagt sig. Men inte jag.
Nu är det dock dags. Imorgon ska jag gå ner på stan, tvätta och fixa med lite annat. God natt!

Inga kommentarer: