2010-07-03

hudvårdsbranschen i ett nötskal

Idag har jag lyssnat på en föreläsare för ett hudvårdsmärke, och det var nog ett av det roligaste jag har varit med om på länge. Det var faktiskt näst intill komiskt. Alla andra märken var värdelösa, det här märket var ledande på alla sätt och vis, inom forskning, ingrediensmässigt, dom har "världens bästa produkter" och dom kunde lova garanterat resultat osv. Bara sättet den här personen pratade om det och försökte sälja det, gjorde att jag aldrig någonsin kommer vilja jobba med märket. Jag har dessutom provat produkterna (under en längre tid) och jag är inte ens i närheten av så såld som man enligt föreläsaren skulle bli. Helt okej hudvård, men inte mer än så. Och med detta säger jag inte att den är dålig. Men heller inte så bra som den här människan påstår.

Personen i fråga hade några sköna utlägg om makeup också. Och det var nog ett av det skummaste jag har hört. Den där människan kommer antagligen någon sätta på plats någon gång, ganska snart.

Och jag erkänner, jag har också dömt ut viss hudvård. Men mer generellt, inget specifikt märke. Jag är skeptisk mot sånt som säljs på varuhus, ica, H&M m.m. Märken som lever på "sitt namn". Jag har heller aldrig dömt ut andra salongsmärken för att framhålla det jag jobbar med själv. Och det skulle aldrig falla mig in heller. Sen kan andra märken ha sina "guldkorn" och det är väl bara fantastiskt? Sen har man provat en hel del hudvård och märken genom åren, både privat och i jobb, och jag har hittat min favorit, dermalogica. Punkt slut! Sen får var och en välja och bestämma själv, som tur är..

Sammanfattning av dagen: lärorik, på sitt sätt!

Inga kommentarer: